A mai testületi ülésen határoztak képviselőink: nem kell többé a félig lebombázott, egykor pártközpontnak álmodott épület, ahol a perverzió kedvéért egy ideig Fidesz iroda is működött, majd kultúrmozgó lett, közösségi tér, és egy ideig a város utolsó moziját is itt üzemeltették.
Az ülést megelőzően felvetődött, hogy esetleg Balassa Bálint Kulturális Központ néven folytathatná tovább földi pályafutását az épületkomplexum. Mint azonban utólag kiderült, az ötlet csupán Meszes Balázs fantáziáját dicséri, és semmiféle támogatást nem élvez a testületen belül.
Egyelőre nem tudjuk, hogy mi lesz majd az épület elbontása után a helyszínnel (a történethez a Regia Civitasnak is lehet még egy-két szava), illetve azt sem, hogy mit csinálnak a megmaradt alsó szinttel. Koncepciók sincsenek, csak úgy, mint a Bástya esetében, amelyet drágán megvettünk, most pedig nem tudjuk, hogy mit kezdjünk vele. Ma a grémium elé került az áruház helyzetének rendezése, de a képviselők végül úgy döntöttek, hogy zárt ülés keretein belül foglalkoznak inkább a belvárosi monstrum sorsával.
Philipp Frigyes, a város főépítésze vizuális bűncselekménynek tartja a Zöldházat, amelyet bárhogy is forgat, egyszerűen nem tud beleilleszteni a városképbe. Esztergom városfejlesztési koncepciója elvileg jövőre készül el, így már nem is kell olyan sokat aludnunk, hogy végre tisztán lássunk a város fejlesztési terveit, illetve romos épületeinek hasznosítását illetően.
"Philipp Frigyes, a város főépítésze vizuális bűncselekménynek tartja a Zöldházat, amelyet bárhogy is forgat, egyszerűen nem tud beleilleszteni a városképbe."
Azért a Főépítész Úr figyelmébe ajánlanám, hogy a városunkban sajnos elég sok "vizuális bűncselekmény" van, és ezeket sajnos mind "ÉPÍTÉSZEK" tervezték, és engedélyezték, sok esetben a polgárok tiltakozása ellenére. (hagy ne soroljam fel, mert elég hosszú lenne)
Ahhhh! Így már értem, így mindjárt más!
Ez egy hülye magyarázat volt, hogy úgy valósuljon meg a parkolás, ahogy Meggyes akarta. És lám, Te is magadévá tetted.
:)
Jah és még annyit: "De el kellett fogadnom azt az reális indokot, hogy míg ez a németeknél jól működhet, a magyarok közlekedési és általános morális gondolkodásmódja miatt rövid időn belül megbukik." Miért is kellett ezt elfogadnod? Mert egy barom ezt mondta? Kipróbáltátok? Nem! Ez egy hülye magyarázat volt, hogy úgy valósuljon meg a parkolás, ahogy Meggyes akarta. És lám, Te is magadévá tetted. Egy fikciót, nulla valóságtartalommal. Mert mi magyarok, ................., mert mi esztergomiak, ............
Nevezheted "szakmai kényszernek", bár nem tudom, milyen forgalomszervezési végzettséged, vagy gyakorlatod van. Nem tudom, hogy milyen lenne a város, ha nem lenne fizetős parkoló. Unos untalan elmondtam, ma sem tudok mást mondani: SOHA NEM PRÓBÁLTUK MEG. Csak párhuzamokat tudok vonni, például Vác városa tökéletesen működik, díjmentes parkolás mellett. Dorog, tökéletesen működik a dímentes parkolás mellett. Az esztergomi emberek ezek szerint, szerintetek, (nem is tudom, hogyan fogalmazzak, ne legyen az esztergomiakra bántó) mind ostobák vagyunk? Kimegyek Dorogra, megállok a főúton a bolt előtt, ahol dolgom van, elintézem, kimegyek, beűllök a kocsimba, és hazajövök. Nem busszal, hogy majd este kimenjek a kocsiért, mert ingyen lehet parkolni! Itt Esztergomban, ott hagynám a kocsit, és gyalog mennék haza, mert díjmentes a parkolás? Ti (volt, és jelenlegi képviselők) tényleg hülyének néztek? Itt Esztergomban is adddig állok egy parkolóban, míg dolgom van ott. Ez mindíg a pénzről szólt! Már a kezdet kezdetén is, amikor a parkolóórák bérlésére kifizettünk egy nagy rakat pénzt. A városnak igazából soha nem volt számottevő bevétele a parkolásból. Szép hangzatos szöveg volt, "parkolóhelyek karbantartására és új parkolóhelyek kialakítására lehetett volna felhasználni." Ugyan ezt kell ma is hallgatnunk, a cél érdekébe, hogy pénzt szedhessenek el az emberektől. Idejön egy túrista, vegyen parkolójegyet, AZÉRT, HOGY " pörögjön a forgalom". Ugye mekkora baromság? Idejön, megáll, bemegy egy múzeumba, vagy bemegy a Széchenyi térre, NE MENJEN! Akkor nem pörög a forgalom! Ha fizet, akkor az más, akkor nem gond hogy nem pörög a forgalom. Ez, már ne is haragudj, de a Te képviselősködésed idején is baromság volt, meg ma is az!
Jenő, én most nem úgy használom a párt szót, ahogy te, hanem úgy, ahogy az 50-es évektől a 80-as évek végig volt használva, és ahogyan mostanában újra használni kell, ha beszélünk valami konkrétról. De akkor jó, nem használom inkább...
"Igen, emlékszem rá, hogy megfelelési kényszerből megszavazták a kedves képviselők, a parkolási díjfizetést, például "forgalomteknikai"okok miatt."
Nem volt ott semmiféle megfelelési kényszer. Én soha nem szavaztam megfelelési kényszerből, ezt mindenki egészen pontosan tudja, Ha már ezt a szót akarod használni, akkor nevezem szakmai kényszernek. Meggyőződésen szerint tudatos, jól megfontolt döntés volt. A város akkori állapotában igen jó döntés volt. Az a város prosperáló időszaka volt. ( 1998-2001) Egyre jelentősebb bevételekkel. A fizető parkolás bevezetése forgalomszabályozási módszer ( nem forgalomtechnikai ). "...hogy a zsúfolt városi területeken korlátozza a járműforgalmat, valamint az autóval itt eltölthető időt. A lényeg, hogy ne tárolják itt a kocsit az autósok, hanem pörögjön a forgalom, hogy más is meg tudjon állni kocsival, akinek itt van dolga..." És persze a belvárosban lakók is meg tudjanak állni lakóhelyük közelében. Az akkori javaslatom szerint parkolási zónák jöttek volna létre, és ahogy egy bizonyos távolságra érünk a városközponttól, ott már egyáltalán nincs parkolási díj. A fizető zónában állandó lakóhellyel rendelkezők számára ingyenes a parkolás, személyenként egy személyautóra. És mivel sokan használnak céges kocsit a javaslat szerint ők is mentességet kaptak volna.
A parkolásból származó bevételt pedig a nagyon leszűkített működtetési költségek levonása után, a parkolóhelyek karbantartására és új parkolóhelyek kialakítására lehetett volna felhasználni. Több megoldási javaslat volt a bevezetésre. Én például erősen érveltem a tárcsás rendszer mellett, amelynek értelmében az első óra szabad. Az autós maga állítja be, hogy mikor parkolt le. De el kellett fogadnom azt az reális indokot, hogy míg ez a németeknél jól működhet, a magyarok közlekedési és általános morális gondolkodásmódja miatt rövid időn belül megbukik.
Sajnos a gyakorlatban a valódi cél nem valósult meg, elsősorban pénzszerző funkciója lett, és feloldották a bevétel szigorúan célzott felhaszálhatóságát is.
Időközben a város annyira lepusztult, hogy a fizetős parkolás jelenleg valóban egyik gátja a városfejlesztésnek. Én azt gondolom, ebben a jelenlegi állapotban ingyenessé kell tenni a parkolást. És ha sikerül tényleg szerethető és vonzó, gazdaságilag is stabil várossá tenni Esztergomot, akkor újra szükségessé fog válni a tudatos forgalomszabályozás. Ez gyaníthatóan nem egy-két éven belül válik szükségessé.
Jelenleg sajnos arra sem hajlandók a képviselők, amit jó ideje javasolok, hogy szombatonként ingyenes legyen a parkolás.
"Persze lehet valaki párttag és nem pártkarrierista elméletileg, csak gyakorlatban az ilyenek nem tolonganak pozíciókért és nem is látszódnak a tolongók mögött.,"
gyakorlatilag is lehet. Hogy esztergomi példáknál maradjak, és azon belül is saját korábbi pártomnál az szdsz -nél maradjak.
Liberális színekben volt képviselő és az oktatási bizottság elnöke Paál Anikó.
Liberális színekben volt képviselő és a Sportkollégium elnöke Sólyom Olimpia.
Liberális színekben volt képviselő és a Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság elnöke Nagyfalusi Tibor.
Liberális színekben volt képviselő Nyers Sándor és Varga Győző.
Liberális színekben voltam képviselő és a Városfejlesztési Bizottság elnöke 2002-ig.
Aki ismeri-márpedig sokan ismerik-bármelyikünk ténykedését, az pontosan tudja, hogy pártérdek véletlenül sem motiválta a testületi állásfoglalásainkat. És nem is várt el tőlünk senki ilyet. Természetesen a liberális alapelvek védelme, mint például az egyén jogainak tiszteletben tartatása, a világnézeti semlegesség az önkormányzatban és intézményeiben, igen fontos volt számunkra. De botor az az ember, aki azt állítja, hogy ezen értékek védelme szűk pártérdek. Ez minden közösség érdeke, hiszen valódi közösség csak ott alakulhat ki, ahol az egyén szabadságát tiszteletben tartják.
Szóval, mindnyájan úgy voltunk elkötelezett lokálpatrióták, hogy a rendszerváltó liberális párt színeiben dolgoztunk a testületben.
És például 2006-tól fikarcnyit sem kellett módosítanom a gondolkodásmódomon amiatt, hogy akkortól függetlenként kerültem a testületbe.
Ezt a lokálpatriótasá vs párttagságot a városi legendák kategóriába sorolom. Értelmes, tenni akaró emberek kellenek a testületbe, akik többséget is képesek létrehozni. Címkéktől függetlenül. Önös érdekeket képviselők pontosan ugyanúgy megtalálhatók a függetlenek között, mint pártok tagjai között. Az természetesen igaz, ha egy adott párt torz nézetek képvisel, és ezt műveli a gyakorlatban, és az adott képviselő nem határolódik el tőle, más kérdésekben is megkérdőjeleződik a véleménye.
Jánossal értek egyet! "Egyébként az értelmesség és a lokálpatriotizmus nem függ attól, hogy valaki független, avagy egy párt tagja." Már az sokat mond, ha valaki nem lokálpatrióta a városában, és az is sokat mond, hogy pártoskodik. "Volt igen sok kezdeményezés a város értelmes működésére" Igen, emlékszem rá, hogy megfelelési kényszerből megszavazták a kedves képviselők, a parkolási díjfizetést, például "forgalomteknikai"okok miatt.
Kedves János!
Érdeklődve olvastam a vitátokat, mert - sajnos, valóban rom hátám rom van Esztergomban! - valamit már tényleg tenni kéne, hogy pozitív változás következzék végre be a város életében, KÜLLEMÉBEN, és ez valóban egy olyan Képviselő-Testületen múlik, amelyik pártsemleges, vagy majdnem az.
Te írtad le a tutit ezzel:
"Ha majd egyszer minden egyes párt megkapja a maga jól megérdemelt 1 darab képviselői helyét a kompenzációs listáról, a körzetekben pedig lokálpatrióta alapon szerveződő, egymással korábban egy nevezőre hozott civilek fognak bejutni a testületbe, akkor még az is lényegtelen lesz, hogy mekkora és milyen színű egót választ a város polgármesternek."
Nos, nálunk itt Dorogon éppen ILYEN a Testület.
Nevek nélkül írom: 1. választókerület - független; 2. vk. - független; 3. vk. - független; 4. vk. - független; 5. vk. - független; 6. vk. - független; 7. vk. - független;
Majd: 1-1-1 képviselő a Fidesz, Jobbik és MSZP pártlistáiról.
A polgármester és a két alpolgármester - tudomásom szerint - szintén független, de ennek különös története van...
A független képviselők egy része "Dorogiak Dorogért Egyesület" támgatásával sok-sok éve képviselő.
Én szeretem ezt a várost, 1994 óta rengeteget fejlődött, és a fejlődés folyamatos.
Kár, hogy azt hallottam, a jelenlegi polgármeter a következő választáson már nem indul!:(((
Bevallom, mikor Debrecenből a tanulmányaim befejezése után a férjem révén erre a vidékre kerültem, nagy várakozással látogattam el Esztergomba, a nagymúltú történelmi városba, de sajnos, már akkor csalódnom kellett (60-as évek)...
Édesanyám azt mondta, azért, mert prímásváros volt, és a szocializmusban az állam szándékosan elhanyagolta. Kár, igazán kár, hogy a 90-es évek sem hoztak számára olyan pozitív változást, amilyet megérdemelne az EZER ÉVES múltja kapcsán.
Egy olyan város, ahol annyi jelentős történelmi esemény játszódott le, és a környék szellemi , oktatási, valamint kulturális központja volt mindig.
Nem is értem én ezt a dolgot volt alföldiként (amely vidék a Dunántúlhoz képest elmaradottabb volt sok tekintetben!), MIÉRT van így?!
Tudja valaki a TUTI választ erre?!
Ennek ellenére, hogy nem is lakom itt, szeretem Esztergomot, de tenni érte nem igazán tudok.
Ez szerintem rajtatok, esztergomiakon múlik.
De függ. A pártkarrierizmus ellentétes fogalom a lokálpatriotizmussal. Ha te mondjuk polgármesterként vagy helyi képviselőként egy pártban előre akarsz jutni, mondjuk országgyűlési képviselő akarsz lenni, akkor olyan döntéseket fogsz tolni amik a városodnak tuti rosszak, de a te személyes pártkarriered szempontjából meg kifejezetten jók. Hadd ne mondjam esztergomi példák sorát az elmúlt 15 évből, te is tudsz sorolni ilyeneket szerintem. De akár az elmúlt 1-2 évből is lehetne csemegézni.
Persze lehet valaki párttag és nem pártkarrierista elméletileg, csak gyakorlatban az ilyenek nem tolonganak pozíciókért és nem is látszódnak a tolongók mögött.
"Ha ezt sikerült volna értelmes embereknek értelmesen elkölteni az elmúlt 25 évben, nem így nézne ki a város."
Volt igen sok kezdeményezés a város értelmes működésére, de az értelmes emberek mindig kisebbségben voltak a testületben.
Ezen valóban csak úgy lehet változtatni, ha a fideszen ( és a nem létező KDNP-n ) kívüli világ végre képes lesz közös jelölteket állítani. ( Egyébként a z értelmesség és a lokálpatriotizmus nem függ attól, hogy valaki független, avagy egy párt tagja. )
Egyetértek, nincs mit hozzátenni.
+ még a Sándor-palota.
Esztergom "átka" a Suzuki adója, az az évi 1-2 milliárd forint. Az már elég nagy ahhoz, hogy felkeltse a politika körül keringő keselyűket. Ha ezt sikerült volna értelmes embereknek értelmesen elkölteni az elmúlt 25 évben, nem így nézne ki a város. Olyanok vagyunk kicsit, mint a Questor - aki nem olvasta a tegnapi 444 cikket, tegye meg most - amihez nyúl a mindenkori városvezetés, abból szar lesz. Mélygarázsok, fürdő szálló, élményfürdő, erdélyi kastély: pénznyelők és veszteségtermelő beruházások sora. Jellemzően egy nyereséges vállalkozása volt a városnak: a temetkezés (monopol helyzetben mondjuk szégyen lenne veszteségesnek lenni).
Amíg a város többségének ez így jó, ameddig elég az, hogy Felcsúton vagy Szegeden vagy akárhol eldöntse valaki, hogy ki vezetheti narancssárga ködben a várost előre a falnak (hálistennek mondjuk lassan, hogy ne fájjon annyira, meg nehogy nagyot pattanjunk), addig ez nem fog változni. Ha majd egyszer minden egyes párt megkapja a maga jól megérdemelt 1 darab képviselői helyét a kompenzációs listáról, a körzetekben pedig lokálpatrióta alapon szerveződő, egymással korábban egy nevezőre hozott civilek fognak bejutni a testületbe, akkor még az is lényegtelen lesz, hogy mekkora és milyen színű egót választ a város polgármesternek. Ahogy ez kb. az előző meg a mostani ciklusban is zömében eléggé lényegtelen volt a végeredmény szempontjából.
Jahhh, még annyit: elképzelek egy kis várost, községet, falut, ahol nincs gyár, nagy üzem, így csekélyek a lehetőségeik, (bevételük) egyáltalán hogy léteznek, ha nekünk erre futja? (lehet hogy nem ilyen képviselőik vannak?)
Reggelente viszem az unokámat a "Bottyán" suliba. Elmegyünk a volt "Relégyár" rom előtt. Lemegyünk a Várúton, ahol is elmegyünk a volt Homor autószerelő ház (rom előtt. Majd jön a Bajcsi uti "alagút" a mögötte levő romokkal. Tovább a Fürdőszálló rom előtt, majd a volt pártház rom következik, tőle pár méterre a rámparom. Nem szeretném a jelenlegi képviselőtestület nyakába varrni az elmúlt éveket, DE! "Jövőre majd elkészül" az ez, meg az, jövőre majd ......... Kezitcsókolom, KÉT ÉVE regnálnak. Én elhiszem azt, hogy a főépítész úr "vizuális bűncselekménynek tartja a Zöldházat" de már szeretnék látni valami elképzelést az építkezésekkel kapcsolatban is, és nem valami futurisztikus valamire gondolok, hanem funkciókkal megtöltött, gazdaságilag megalapozott elképzelésekre. Persze tovább is gondolhatnám az eseményeket. Jönne a volt Szemüvegkeretgyár rom, A Széchenyi téri Takarékpénztári "rom". Ha ehhez hozzáteszem, hogy a város megvett egy Bástyát, amire nincs igazi elképzelése. háát nem tudom. Mint ahogy azt sem, miért kell ZÁRT ülésen tárgyalni ezeket a dolgokat. Ha elképzelem, hogy ez a város, (benne a Suzukival, mint egy nagy adófizetővel), csak romokkal bíbelődik, hagy ne öntse el a lelkemet az öröm, annak a hallatára, hogy egy romot lebontanak a sok közül.
Fürdö szállot ellehet felejteni,mert az állapota olyan,hogy bontásra van itélve !! De még a bontás is várat magára, mert a tulajdon viszinyok valószinü,hogy a mai napig nincsenek még tisztázva !!! Na de nem csak az emlitett két objektumnak olyan az állapota amilyen !! A város korábbi vezetése / Meggyestől számitott újkor / sem tett meg semmit azért,hogy a város értékei meg legyenek örizve !!!
Mindent le kellene bontani, Bástyát, Fürdőszállót, zöldházat, átjáró házat, fedett uszodát, na meg a bekerített épületeket a Bajcsyn, meg a szemker épületegyüttest, ja meg a betonszálloda torzót a mélygarázzsal .......stb. Lassan már a városháza is bontásra alkalmasnak néz ki. A Széchenyi burkolata is ...... na nem is folytatom. Esztergom rombolásban (fizikálisan és szellemileg) mindig jó volt.
Kötözzétek le magatokat fél órára a tévé elé testületi ülést nézni, rájöttök, hogy semmi túlzás nincs abban, hogy hatékony volt a kontraszelekció a képviselők kiválasztásában. Két éve végzik "felelősségteljes" munkájukat a város lakói érdekében. Komolyan kérdezem, mit tudnak felmutatni?