Kelet vagy nyugat? A magyar történelem örökös nagy kérdése most az elkerülő utak szintjén bukott felszínre a Zsámbéki-medencében.
Fotó: NIF Zrt./Facebook
A kalandos sorsú gyorsforgalmi út nyomvonalának tervezése jelenleg is zajlik. A kivitelező a Zsámbéki-medencét keletről szeretné metszeni az új úttal (legalábbis a keleti nyomvonal mellett hoz fel érveket), míg a lakosság egy része inkább a nyugati kerülőt látná szívesebben lakhelye környékén. A Békás-patak Környezetvédelmi Egyesület szervezésében elkezdődött az aláírásgyűjtés a Nyakas hegy mögötti nyomvonal, azaz a nyugati megoldás mellett. Egyelőre 1310-en írták alá a petíciót.
Közben a legújabb prognózis szerint a 2X2 sávos gyorsforgalmi út Esztergom és az M1 között 2021 első felére készülne el, míg az M0-as autóút 11-es és a 10-es út közötti szakaszának előkészítése 2017 végére, (ugyanúgy az M0) 10-es út valamint az M1 autópálya összeköttetése pedig 2018 második felére kerülne a tervezés fázisába.
Magyar Építők/Szeretgom
Csak szertném megjegyezni, hogy a rendszerváltás óta nem volt még olyan kormány amelynek a feje, vagy valamelyik illetékes minisztere - az aktuálisan az Esztergomi Suzuki Gyárban tett látogatása kapcsán - ne ígérte volna meg, hogy már másnaptól kiemelten foglalkozik az Esztergom és a főváros közötti közúti kapcsolattal. Már bíróság által jogerősen támogatott komplett terv is volt, mégsincs az útból semmi. Évtizedekig hallgattam /még a korábbi rendszer idején/, hogy Esztergomot elnyomják. Most olyan mintha ebben az új rendszerben is elnyomnák. De, mostmár a térségben élő 60-80.000 emberrel együtt, meg az egyik legnagyobb magyarországi befektetővel együtt érezhetjük nyomorultul magunkat. Azt gondolom mindenkinek világos, a 2021. év az egy következő kormányzati ciklus utolsó éve lesz vagyis 5 év múlva, túl a Suzuki gyár 30 éves évfordulóján. Addigra annyi autót fog legyártani a gyár hogy minden bizonnyal túlérnének az Egom Bp távolságon. Lassan tisztázni kellene talán, hogy ki van kiért. Az adófizetők az államapparátusért, vagy fordítva? Sajnos a tapasztaltak azt mutatják hogy az adófizetőknek csak a pénzét kedveli a vezetőség.
A keleti a jobb: messzebb van Tetűbányától.
A nyugati változat az Esztergomról Budapest felé ingázóknak drágább lenne minimum egy Fejér megyei autópályamatricányival.