Máris ütközött az esztergomi vonat, kerülje el a kesztölci elágazást!

Máris ütközött az esztergomi vonat, kerülje el a kesztölci elágazást!

2015.08.25. 20:18

Információink szerint egy síneken áthaladó trélerbe hajtott bele a nemrég újra munkába lendülő vörös Desiro. A 10-es főút kesztölci elágazásánál történt balesetben nem sérült meg senki.

Autószállító trélerrel ütközött egy személyvonat Dorog külterületén a 10-es számú főút kesztölci elágazásánál, a vasúti átjáróban. Mivel az ütközés alacsony sebességnél történt nem sérült meg senki a balesetben. Az esztergomi hivatásos tűzoltók biztosítják a területet a helyszínelési munkálatok ideje alatt, valamint a tatabányai hivatásos tűzoltók daruskocsija és a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat is vonul a helyszínre. A munkálatok nem akadályozzák a 10-es főút forgalmát, Kesztölc felé viszont lezárták a 117-es főút érintett szakaszát.

 

Frissítés:

 

A műszaki mentés és a helyszínelés az esti órákra befejeződött.

 

(Komárom-Esztergom Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság)

 

 

Bejó Gábor képei:

 

2015.08.27. 18:06

Hát nem tudom... Nem vagyok közlekedési szakember, ezért fogalmam sincs, MIT segítene itt egy körforgalom kiépítése?
Hiszen ismervén a területet, nem gondolnám, hogy lenne rá elég hely.
A Csévi körforgalomnál más a helyzet, nem?
Bár Dorogon is azt mondták a városházi körforgalom kiépítése előtt, hogy nincs elég hely, és mégis volt...

Ezen kívül - bármennyire is szeretnék! - szerintem, és sokak szerint is, nem lehet ezt a szerencsétlen "véletlent" rákenni a vasútfelújításra, hiszen már jóideje ilyen volt ott a forgalom kiépítése, nemde? És nem történt malőr...
Most megtörtént. (Murphy törvénye...) 

Vannak vélemények (más weboldalon, meg beszélgetési szinten is), hogy egyértelműen a kamionsofőr vétett a szabály ellen.
Idézem:
"Hááát.. Ez bizony a kamionos durva szabálysértése... Mert ugye a szabál az szabál, az pedig aztat mondja, hogy a kereszteződésbe, vasúti átjáróba, akkor szabad behajtani, ha ott nem kell megállni, várakozni." /Kapcsolat.hu - Beszélgessünk blog/

Gondolom, megtörtént már a szakszerű kivizsgálása az ügynek, remélem, hírt kapunk majd ITT az eredményéről.
A tanulságot mindenesetre nem árt levonni, és megoldást találni arra, ne fordulhasson ilyen többé elő.
Hisz manapság már annyi modern technikai megoldás van!
Pl. olyanra gondolok, hogy a vonatvezetőt valami automata berendezés IDŐBEN figyelmeztesse, hogy vannak a sínen. 
Vagy! Egy modern automatika megfogná a vonatot, mielőtt ütközne...

Emlékszem, mikor a férjem balesetet szenvedett a bányában Lencsén 88-ban, mert túl gyorsan indította le a kezelő a felvonót, és azt "megfogta a macska" (bányász szakkifejezés), azaz hirtelen befékezett az automatika, egymásra is estek a kasban lévő utasok, néhányan töréseket szenvedtek - férjem is -, de nem zuhant a mélybe a felvonó sokak szörnyű halálát okozva.
Hát ilyesmit a vasutaknál is lehetne már csinálni, nem? Vagy túl erős a fantáziám?

2015.08.26. 12:26

Hihető. Kár, hogy ennek a kereszteződésnek (meg a szentiváninak) a körforgalmasítása nem fért bele a 40 milliárdba.

2015.08.26. 9:13

... a forgalomirányító lámpa sárga villogó jelzést mutat a fénysorompó pedig fehéren villog.

 A kamion behajt a kereszteződésbe de kanyarodni nem tud a forgalom miatt. ( ha talán valki udvarias lett volna és engedi a kanyarodást .... )

Mivel hosszú így egy része belóg a vasuti átjáróba. Közben pirosra vált a jelző az érkező vonat miatt. (A kamion vége még mindíg a síneken ...

Szerencsére jól belátható a kereszteződés így a vonat le tud lassítani .. még nem tudott 100 km/h - ra felgyorsuni ...  :)

Valahogy így ....

2015.08.26. 2:26

Hát ez hogy történhetett?
El nem tudom képzelni! Lehet tudni részleteket?