Tétényi Éva a buszközlekedés újraindításának ismételt tárgyalását kérte

Tétényi Éva a buszközlekedés újraindításának ismételt tárgyalását kérte

2013. 12. 06. 10:04

Tétényi Éva, Esztergom független polgármestere a helyi képviselő-testület csütörtök esti ülésén arra kérte a testület tagjainak többségét adó Fidesz-KDNP-frakciót, hogy a nyolc nap múlva esedékes összejövetelen ismét tárgyalják meg a frakció javaslatát a helyi buszközlekedés újraindításáról.

"A város egyik áruháza majdnem az önök által javasolt útvonalon üzemeltet egy ingyenes járatot, ezért ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket és a kertvárosi városrészt is kapcsolja be a helyi közlekedésbe" - mondta a polgármester.

 

Tétényi Éva hozzátette, jelenleg az önkormányzat kasszája 90 millió forint hiányt mutat, ezért nem tudnának havonta fizetni a közlekedési vállalatnak. Úgy vélte, a teljesíthetőség érdekében célszerű lenne a fizetési határidőket az adófeltöltések idejéhez kötni.

 

Zoltai Dániel képviselő rámutatott, a Fidesz-KDNP-frakció előterjesztése alapján lehetőség nyílna arra, hogy a Vértes Volán egy új járatot indítson, amely a kórházat és a vasútállomást is bekapcsolja a közösségi közlekedésbe.

 

A képviselőcsoport azt is kezdeményezte: az önkormányzat állapodjon meg a Volánnal arról, hogy január elsejétől három vonalon a helyközi tarifánál kedvezőbb, helyi díjszabással lehessen utazni Esztergom határain belül.

 

Az önkormányzat tartozásai miatt Esztergomban 2011. július 4-én megszűnt a helyi járatú közlekedés. A városon belüli utazásokat jelenleg helyközi járatokkal oldják meg a Vértes Volán együttműködésével.

/MTI/

2013. 12. 08. 0:46
mina:

Ezek olyan részletkérdések, amelyeket értelmes emberek fél óra alatt megbeszélnek.

Nyilván. 

Az elmúlt évek, toljunk Tétényire mindent retorikája számomra egyértelműen mutatja a valódi felelősőket. 

Oké, de vegyük észre, hogy ebben az előterjesztésben a harmadik szereplő a város és a volán mellett Völner minisztériuma. Értem én, hogy fúj fidesz, de csak egy pillanatra képzeljük el, hogy VP, aki szintén szerepelt Meggyes fekete listáján akkor, amikor Tétényi még nem szerepelt rajta a változatosság kedvéért éppen nem keresztbe akar tenni a városnak, hanem. Hogy most milyen indítékból, kampány van vagy nincs kampány, érdektelen, ha megold egy akut problémát, nem? Vagy már ott tartotok, mint a viccben a kismalac, aki beleesett a gödörbe? "Várj, malac kihúzlak"... "Grrr, nem várok"

 

2013. 12. 08. 0:06

Ezek olyan részletkérdések, amelyeket értelmes emberek fél óra alatt megbeszélnek. Egy cégen belül ha így menne a döntéshozatal, rövidesen becsukhatna. Az elmúlt évek, toljunk Tétényire mindent retorikája számomra egyértelműen mutatja a valódi felelősőket. 

2013. 12. 07. 19:26
Ötvennyolcas:
Cserép János:

A város egyik áruháza majdnem az önök által javasolt útvonalon üzemeltet egy ingyenes járatot, ezért ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket és a kertvárosi városrészt is kapcsolja be a helyi közlekedésbe

Magyarul Tétényi szerint nincs igény a tömegközlekedésre a városon belül, illetve ami van, azt kielégíti a kétóránként járó Tesco busz. 

A beidézettekből hol olvasható ki, hogy Tétényi szerint nincs igény a városi tömegközlekedésre? Teljesen logikus, hogy arra az útvonalra, amelyen a Tesco járat közlekedik ingyen, felesleges rászervezni fizetős VOLÁN járatot.

Ha megnézed az előterjesztést akkor nem is rászervezik, hanem közé. 9-es az ingyenes, 9:40 a volán, 10 ingyenes, 10:40 volán. Plusz ugye 4:40-től 9-ig 30 perces követéssel megy a történet.

 

"ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket"

Ebből te nem azt olvasod ki, hogy szerinte a felvázolt járat nem igényít ki valós igényeket, vagyis senki se akar a Bánomiról reggel 9 előtt dél felé tömegközlekedni pl?

A kertvárosi városrész is szerepel egyébként az előterjesztésben - a helyközi járatokra a 210 ft-ért megváltott helyi jegy vagy a bérlet is érvényes a város területén.

Vagyishogy lett volna.

 

 

Egyébként meg a Tesco busz nem kétóránként jár, hanem óránként, délután meg félóránkét. 

Oké, ezt benéztem, vízszintesen olvasok, nem függőlegesen, tényleg óránként. De csak 9-től, a szerződésben meg 4:40-től szereplő viszonylat szerepe 30 perces követéssel.

 

Eredeti méret

2013. 12. 07. 17:48
Cserép János:

A város egyik áruháza majdnem az önök által javasolt útvonalon üzemeltet egy ingyenes járatot, ezért ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket és a kertvárosi városrészt is kapcsolja be a helyi közlekedésbe

Magyarul Tétényi szerint nincs igény a tömegközlekedésre a városon belül, illetve ami van, azt kielégíti a kétóránként járó Tesco busz. 

A beidézettekből hol olvasható ki, hogy Tétényi szerint nincs igény a városi tömegközlekedésre? Teljesen logikus, hogy arra az útvonalra, amelyen a Tesco járat közlekedik ingyen, felesleges rászervezni fizetős VOLÁN járatot.

 

Egyébként meg a Tesco busz nem kétóránként jár, hanem óránként, délután meg félóránkét. 

2013. 12. 06. 23:13

      Ezek alapján, a város érdeke szerintem, hogy a legrövidebb idő alatt megszavazzák, megkössék a szerződést, végül is az állammal, és beinduljon a helyi közlekedés. A szerződésben ki kell kötni, hogy a várost fizetési kötelezettség az állami tulajdonú Volán felé csak akkor terheli, ha az állam nem vonja el a kifizetéshez szükséges forrást a várostól. Ez egy jogi 22-es csapdája, ha elfogadják, ha nem, a városnak jó hivatkozási alap. Persze ettől még az állam bármit megtehet, de vissza lehet rá mutogatni ország-világ előtt.

      Azt továbbra sem értem, hogy a polgármester miből biztosítson, honnan csoportosítson át 20 millát, ha a város számlája ennyire mínuszos. Sok ilyen előterjesztés volt már, hogy a polgármestert kötelezték fizessen ennek, fizessen annak, a nagy semmiből. Sebaj, akkor majd lehet folytatni a kaki dobálást, de legalább van helyi közlekedés egy darabig.

2013. 12. 06. 20:31
vándor:

Nem! Tétényi szerintem azt javasolja, hogy ami már meg van, és ingyenes mert egy megrendelő jól felfogott érdekében amúgyis működtet, azért a város ne fizessen! Amiért meg fizet, az a megrendelő igénye szerin működjön!

Olvasd el az előterjesztést, utána beszélgethetünk.

2013. 12. 06. 18:37
Cserép János:

A város egyik áruháza majdnem az önök által javasolt útvonalon üzemeltet egy ingyenes járatot, ezért ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket és a kertvárosi városrészt is kapcsolja be a helyi közlekedésbe

Magyarul Tétényi szerint nincs igény a tömegközlekedésre a városon belül, illetve ami van, azt kielégíti a kétóránként járó Tesco busz. 

Nem! Tétényi szerintem azt javasolja, hogy ami már meg van, és ingyenes mert egy megrendelő jól felfogott érdekében amúgyis működtet, azért a város ne fizessen! Amiért meg fizet, az a megrendelő igénye szerin működjön!

2013. 12. 06. 17:33
mina:

Vagyis a közbeszédet egy fedezet nélküli semmivel tematizáljuk, ezekszerint én is, Meggyes reloaded.

Nem egészen.

Itt az előterjesztés:

http://www.esztergom.hu:8080/eloterjesztesek/testuleti//2013/2013-12-05_rendkivuli_masodik/Surgossegi-02%20Helyi%20jarat%20kozl%20visszaall%202014%2001%2001-tol.pdf

 

Évi 20 millió forint előterjesztését javasolta erre a Fidesz a 2014-es költségvetésbe.

 

Ott van a mellékletben az összes javasolt útvonal is.

 

Nem tudom mit lehet ezen újratárgyalni, ha ezt javasolta ennyiért a Volán, január 1-től, fél éves előkészítés után, akkor ha most elkezd ezen Tétényi csapata "agyalni" (térinők között biztos sok közlekedésmérnök és közgazdász van, nem tudom), abból nyárig nem lesz semmi.

 

2013. 12. 06. 17:21
Cserép János:
mina:

Ha nincs költségvetési fedezet a tömegközlekedésre (nem olvastam, hogy ezt valaki cáfolta volna)

De nincs is költségvetés, akkor fedezet se lehet.

Vagyis a közbeszédet egy fedezet nélküli semmivel tematizáljuk, ezekszerint én is, Meggyes reloaded.

2013. 12. 06. 16:48
mina:

Ha nincs költségvetési fedezet a tömegközlekedésre (nem olvastam, hogy ezt valaki cáfolta volna)

De nincs is költségvetés, akkor fedezet se lehet.

2013. 12. 06. 15:52

     Ez már követhetetlen, gondolom nem véletlenül. Ha nincs költségvetési fedezet a tömegközlekedésre (nem olvastam, hogy ezt valaki cáfolta volna), akkor kezdődik elölről a kutyakomédia?  A semmiből Esztergom nem tud fizetni, jó vezetők állami inkasszókkal még azt is mínuszosítják amit adnak (pl. árvízi vis major), helyi járatot megint leállítja a Volán, miközben mindenki, törvényeket betartva, jót akar tenni az esztergomiakkal.

      Azt sem értem, hogy a rezsicsökkentés hevében az állami Volánnak, miért nem elég a jegyek, költségalapon kalkulált árbevétele? Jó vezetők mondták, nyereséget ugyebár ne akarjon egy közszolgáltató. Az állandóan ezt ismételgető jó vezetők miért nem mutatatják be a gyakorlatban is ezt a szép elvet, legalább választások idején?

     Miközben számtalan Esztergom környéki kistelepülés, ahonnan rengeteg ember jár be megtermelni Esztergomnak a helyi adóbevételeket, még csak nem is álmodik helyi közlekedésről, meg olyan helyi lehetőségekről, amely Esztergomban adott. Ezek szerint ott mindenütt rossz vezetők vannak, hogy van ez?

    

2013. 12. 06. 12:22

A város egyik áruháza majdnem az önök által javasolt útvonalon üzemeltet egy ingyenes járatot, ezért ha fizetünk a szolgáltatásért, elvárható, hogy az valóban elégítse ki az igényeket és a kertvárosi városrészt is kapcsolja be a helyi közlekedésbe

Magyarul Tétényi szerint nincs igény a tömegközlekedésre a városon belül, illetve ami van, azt kielégíti a kétóránként járó Tesco busz.