Figyelmesen követem az esztergomi fejleményeket. Nagyon érdekel, hogy a többszörösen is elrontott ellenzéki próbálkozások mégis hova vezetnek. Eddig csak azt láttam, hogy az esztergomi választók szaladnak az események után, és soha nem tudnak időben jót lépni. Megítélésem szerint ugyanis, Esztergomban ma nem az a tét, hogy ki kerül majd hatalomba 4 év múlva a választásokon, és nem is az, hogy egy semmilyen jogkörrel, hatalommal, vagy kompetenciával rendelkező árnyékszervezet vagy mi, megalakuljon.
Hanem a kardinális kérdés most Esztergomban az, mi lesz a vagyonnal és mi lesz a 25 milliárdos hitelállománnyal. Ez az, amire jelenleg az esztergomiaknak minden erővel koncentrálni kellene. De ha az árnyékszervezetnek ez lenne a feladata, -ami a beköszöntőből nem derül ki- akkor nem szóltam.
De továbbra is felmerül mindazon kérdés, amik itt letörlésre kerültek. A jelen indíttatás pedig abszurd. Egyrészt, mitől lennének a második helyezettek jobbak, mint az elsők. Különösképpen mitől lennének párt semlegesek? És a mostani testületi tagok, mitől lesznek megfontoltabbak? És egyáltalán mitől fognak érteni ahhoz, amihez nem értenek? Mert az én meglátásom szerint a testületnek van egy határozott álláspontja, amiben egységesek, és a város érdekeivel ellentétes.
Úgy látom, kialakulóban van az ellenzékben egy másik pólus, ami pedig a vagyonfelosztást szorgalmazza, ami ellentétes a jelenlegi testület álláspontjával, de a város érdekét szolgálja. Nos, ebben még koránt sem látom az ellenzék egységességét, de legalább is, meg sem közelíti a hatalmon lévő testület egységességét.
És ez az alsó ház mitől fog „komplex, politikai képviseletet és nem pártpolitikai jellegű döntéshozatalt valósít meg” (megvalósítani). Ezt nem értem.
Vagy a második helyezettek, mind függetlenek? Ha pártjelöltek, akkor meg miről beszélünk? Azt még el tudom képzelni, hogy a független civil szervezet a független jelöltek közül a legjobb helyezést elért jelöltekből árnyéktestületet alakít. Ebbe van logika, mert legalább a szavazótábornak nem csak a 10%-a (akik valami párthoz sorolhatók), hanem a 90% függetlenek is hallatnák a hangjukat, amit egyébként így is megtehetnek.
Tehát így, hogy az előző kommentek letörlésre kerültek, névsor pedig továbbra sincs, még csak több lett a kérdés, mint korábban.
De én nem gondolnám, hogy ez a „Haladó Esztergomért Egyesület” mindenki számára egyértelmű,hogymit vagy kit (kiket képvisel)?
Amit én tartok még kifogásolhatónak az, nem látom, hogy a testületben beválasztott képviselők kiállnának a polgármester mellett.Talán Nyíri Attila, aki minimálisan megüti a mércét, de mást nem látok.
Tulajdonképpen a vita kettő ember között zajlik, Meggyes Tamás, a régi, és Tétényi Éva, az új polgármester között.Nekem aztán igazán teljesen mindegy, hogy mi folyik Esztergomban, de ez azért mégis csak felháborító és nem állhatom meg szó nélkül.Tulajdonképpen, senki nem áll ki a polgármester igaza mellett, nem is értem, miért ülnek ott 15-en a testületben, mikor legfeljebb hárman, négyen ha hozzászólnak a vitához, a többi szemmel láthatólag, csak néz ki a fejéből, fogalmuk sincs miről beszélnek körülöttük és pislognak mint a miskolci béka a kocsonyában. De nem is a testületet akartam minősíteni, hanem néhány mondatban összefoglalnám a dolgok lényegét, amit én függetlenként, mint szabad gondolkodó kívülről látok.
M.T. sajnos egy olyan ember, aki nem képes felfogni tetteinek a következményeit. Egyszerűen nem érti meg, hogy a város felélte minden lehetőségét, legalább 20 évre és az adósság rendezésben nem az a baj, hogy az összes követelés azonnal lejártnak minősül, ez a városnak csak jó, mert lehetőség nyílik arra ( mivel a hitelezőkkel új megállapodásokat kell kötni ), hogy a jelenleginél jelentősen kedvezőbb feltételekkel kössék meg a lejárt szerződéseket.
Igaz, hogy a városnak akkor sem marad a következő 20-25 évben semmi másra pénze, csak az alapellátásra, de M.T. szerint már az állami normatívából is vissza kell venni, ahhoz, hogy az adósságot 20-25 év alatt vissza tudják fizetni. Ezt M.T. állította és ez így is van, ő már csak tudja. Ez azonban a hitelezők érdeke, nem a városé!
Ezt a városnak nem szabad választani.
A város érdeke az, hogy teljesen tiszta lappal induljon. A banki szándék egyértelmű ( pedig ők aztán igazán tudják ), mivel sokkal kevesebb jut nekik a vagyonfelosztásból. Tehát ezzel a hitelezők rosszabbul járnak, a város pedig jól. Pontosabban számukra ez lenne a legkevésbé rossz. Ezért mondta a bank megbízottja, hogy a vagyonfelosztásról ne is beszéljünk. Tehát tudják, hogy hibáztak, felelőtlen, rossz kihelyezés volt a mélygarázs, a fürdő, és egyéb vállalkozások finanszírozása ( mint hogy ezek csak nem akarnak már " termőre fordulni " és nem is fognak ).
Tehát az adósságrendezési eljárás esélyt ad arra a városnak, hogy rendezze az elhibázott anyagi lehetőségeit, amire egészen biztos, hogy jelen körülmények között az adósság felszámolása ( vagyonfelosztás az egyedüli lehetőség ), ami természetesen " vagyonvesztéssel jár ". Természetesen ez a vagyonnvesztés csak képletes, mert az ehhez képest óriási adósság is eltűnik, amibe csak belefulladni lehet. Egyébként is felesleges ragaszkodni, olyan vagyontárgyakhoz, amelyek nem hogy hoznák, hanem csak viszik a pénzt.
Itt megjegyezném még M.T. állítása szerint, az 5-6 milliárd forintot érő élményfürdő legalább ötször, tízszer annyit ér, mint az azt követő legnagyobb vagyonuk. Hát ez sajnos igaz lehet, no ettől katasztrofális a helyzetük, mert minden vállalkozás értékét kizárólag az éves és hosszútávú várható hozadéka határozza meg. Ez pedig a korábbi állítások szerint legjobb esetben is nulla. Már pedig nullaszor akármennyi is csak nulla, tehát M. T. állítása szerint Önök úgy megtudnak szabadulni az észveszejtően magas, mintegy 30 milliárdos adósságtörlesztésünktől, hogy tulajdonképpen nem is adnak érte semmit. Tehát veszteség a várost nem is éri, egyszerűen csak ki kell húzni a nyílvántartásból ezeknek az értéktelen vagyontárgyaknak az ott feltűntetett akármekkora értékét, a fürdőt pedig már elvinni nem lehet a városból, az mindenképpen a városban marad csak úgy mint a garázsok stb. Az aztán már egy másik kérdés, hogy mit fog kapni ezért M.T. a bankoktól.
Ez kérem ilyen egyszerű, ezt a metodikát kellene követni a városnak. Szóval úgy látom M.T.-nek bizony van miért harcolni.
De ha valaki nem hisz nekem, kérdezze meg a bankot, mekkora értékben fogadja be törlesztésképpen, például a a termálfürdőt, vagy a mélygarázst egy vagyonfelszámolás esetén és akkor miért adtak erre annyi kölcsönt?
Lehet, hogy ezen még a fideszes képviselők is meg fognak lepődni, és netán el kezdenek gondolkodni.
Elnézést, külföldön tartózkodtam, de igyekszem minél előbb képbe kerülni.
Ahogy itt olvasgatok és elgondolkodom, mégis miért szavazták be a testületbe az esztergomiak a régi polgármestert? Mert az a tény, amennyiben ez így van, hogy a régi polgármester nem csak a régi hatalommal volt állandó összetűzésben, hanem a jelenlegi saját pártjának kormányával is hadban áll, mi több megvádolja azzal, hogy tönkreteszik a várost.
De hát egy törvényhozónak a parlamentben nem éppenséggel az a feladata, hogy ha olyat észlel, hogy egy törvény kárára van a lakosságnak, a választóknak, akkor változtasson azon? Terjesszen be javaslatot és fogadják el, már amennyiben hisz abban, hogy a hatalmon lévők nem a választópolgárok vesztét akarják, hanem az adósságkezeléssel éppen hogy az adósságot kezelik.
Szerintem ezt a kritikát bárki megfogalmazhatná az önkormányzati testületben, kivéve a hatalmon lévő párt országgyűlési képviselőjét. Mert ez így úgy tűnik, hogy beleköp a közös tálba, már amiből ő is eszik.
Nem tudom, hogy ez így mennyiben normális, meddig tűri ezt a pártja és a szavazópolgárok, akik gondolom nem ezért szavazták be.
De hát én még sok mindent nem értek, ha valaki vállalkozna rá és elmagyarázná nekem, azt megköszönném, mert ez azért elég szokatlan egy demokráciában.
Elnézést kérek a tévedésért, de látom fönt van az eredeti is, csak közben duplikálódott.
Figyelmesen követem az esztergomi fejleményeket. Nagyon érdekel, hogy a többszörösen is elrontott ellenzéki próbálkozások mégis hova vezetnek. Eddig csak azt láttam, hogy az esztergomi választók szaladnak az események után, és soha nem tudnak időben jót lépni. Megítélésem szerint ugyanis, Esztergomban ma nem az a tét, hogy ki kerül majd hatalomba 4 év múlva a választásokon, és nem is az, hogy egy semmilyen jogkörrel, hatalommal, vagy kompetenciával rendelkező árnyékszervezet vagy mi, megalakuljon.
Hanem a kardinális kérdés most Esztergomban az, mi lesz a vagyonnal és mi lesz a 25 milliárdos hitelállománnyal. Ez az, amire jelenleg az esztergomiaknak minden erővel koncentrálni kellene. De ha az árnyékszervezetnek ez lenne a feladata, -ami a beköszöntőből nem derül ki- akkor nem szóltam.
De továbbra is felmerül mindazon kérdés, amik itt letörlésre kerültek. A jelen indíttatás pedig abszurd. Egyrészt, mitől lennének a második helyezettek jobbak, mint az elsők. Különösképpen mitől lennének párt semlegesek? És a mostani testületi tagok, mitől lesznek megfontoltabbak? És egyáltalán mitől fognak érteni ahhoz, amihez nem értenek? Mert az én meglátásom szerint a testületnek van egy határozott álláspontja, amiben egységesek, és a város érdekeivel ellentétes.
Úgy látom, kialakulóban van az ellenzékben egy másik pólus, ami pedig a vagyonfelosztást szorgalmazza, ami ellentétes a jelenlegi testület álláspontjával, de a város érdekét szolgálja. Nos, ebben még koránt sem látom az ellenzék egységességét, de legalább is, meg sem közelíti a hatalmon lévő testület egységességét.
És ez az alsó ház mitől fog „komplex, politikai képviseletet és nem pártpolitikai jellegű döntéshozatalt valósít meg” (megvalósítani). Ezt nem értem.
Vagy a második helyezettek, mind függetlenek? Ha pártjelöltek, akkor meg miről beszélünk? Azt még el tudom képzelni, hogy a független civil szervezet a független jelöltek közül a legjobb helyezést elért jelöltekből árnyéktestületet alakít. Ebbe van logika, mert legalább a szavazótábornak nem csak a 10%-a (akik valami párthoz sorolhatók), hanem a 90% függetlenek is hallatnák a hangjukat, amit egyébként így is megtehetnek.
Tehát így, hogy az előző kommentek letörlésre kerültek, névsor pedig továbbra sincs, még csak több lett a kérdés, mint korábban.
De én nem gondolnám, hogy ez a „Haladó Esztergomért Egyesület” mindenki számára egyértelmű, hogy mit vagy kit (kiket képvisel)?
Teljesen korrekt János meglátása.
Amit én tartok még kifogásolhatónak az, nem látom, hogy a testületben beválasztott képviselők kiállnának a polgármester mellett.Talán Nyíri Attila, aki minimálisan megüti a mércét, de mást nem látok.
Tulajdonképpen a vita kettő ember között zajlik, Meggyes Tamás, a régi, és Tétényi Éva, az új polgármester között.Nekem aztán igazán teljesen mindegy, hogy mi folyik Esztergomban, de ez azért mégis csak felháborító és nem állhatom meg szó nélkül.Tulajdonképpen, senki nem áll ki a polgármester igaza mellett, nem is értem, miért ülnek ott 15-en a testületben, mikor legfeljebb hárman, négyen ha hozzászólnak a vitához, a többi szemmel láthatólag, csak néz ki a fejéből, fogalmuk sincs miről beszélnek körülöttük és pislognak mint a miskolci béka a kocsonyában. De nem is a testületet akartam minősíteni, hanem néhány mondatban összefoglalnám a dolgok lényegét, amit én függetlenként, mint szabad gondolkodó kívülről látok.
M.T. sajnos egy olyan ember, aki nem képes felfogni tetteinek a következményeit. Egyszerűen nem érti meg, hogy a város felélte minden lehetőségét, legalább 20 évre és az adósság rendezésben nem az a baj, hogy az összes követelés azonnal lejártnak minősül, ez a városnak csak jó, mert lehetőség nyílik arra ( mivel a hitelezőkkel új megállapodásokat kell kötni ), hogy a jelenleginél jelentősen kedvezőbb feltételekkel kössék meg a lejárt szerződéseket.
Igaz, hogy a városnak akkor sem marad a következő 20-25 évben semmi másra pénze, csak az alapellátásra, de M.T. szerint már az állami normatívából is vissza kell venni, ahhoz, hogy az adósságot 20-25 év alatt vissza tudják fizetni. Ezt M.T. állította és ez így is van, ő már csak tudja. Ez azonban a hitelezők érdeke, nem a városé!
Ezt a városnak nem szabad választani.
A város érdeke az, hogy teljesen tiszta lappal induljon. A banki szándék egyértelmű ( pedig ők aztán igazán tudják ), mivel sokkal kevesebb jut nekik a vagyonfelosztásból. Tehát ezzel a hitelezők rosszabbul járnak, a város pedig jól. Pontosabban számukra ez lenne a legkevésbé rossz. Ezért mondta a bank megbízottja, hogy a vagyonfelosztásról ne is beszéljünk. Tehát tudják, hogy hibáztak, felelőtlen, rossz kihelyezés volt a mélygarázs, a fürdő, és egyéb vállalkozások finanszírozása ( mint hogy ezek csak nem akarnak már " termőre fordulni " és nem is fognak ).
Tehát az adósságrendezési eljárás esélyt ad arra a városnak, hogy rendezze az elhibázott anyagi lehetőségeit, amire egészen biztos, hogy jelen körülmények között az adósság felszámolása ( vagyonfelosztás az egyedüli lehetőség ), ami természetesen " vagyonvesztéssel jár ". Természetesen ez a vagyonnvesztés csak képletes, mert az ehhez képest óriási adósság is eltűnik, amibe csak belefulladni lehet. Egyébként is felesleges ragaszkodni, olyan vagyontárgyakhoz, amelyek nem hogy hoznák, hanem csak viszik a pénzt.
Itt megjegyezném még M.T. állítása szerint, az 5-6 milliárd forintot érő élményfürdő legalább ötször, tízszer annyit ér, mint az azt követő legnagyobb vagyonuk. Hát ez sajnos igaz lehet, no ettől katasztrofális a helyzetük, mert minden vállalkozás értékét kizárólag az éves és hosszútávú várható hozadéka határozza meg. Ez pedig a korábbi állítások szerint legjobb esetben is nulla. Már pedig nullaszor akármennyi is csak nulla, tehát M. T. állítása szerint Önök úgy megtudnak szabadulni az észveszejtően magas, mintegy 30 milliárdos adósságtörlesztésünktől, hogy tulajdonképpen nem is adnak érte semmit. Tehát veszteség a várost nem is éri, egyszerűen csak ki kell húzni a nyílvántartásból ezeknek az értéktelen vagyontárgyaknak az ott feltűntetett akármekkora értékét, a fürdőt pedig már elvinni nem lehet a városból, az mindenképpen a városban marad csak úgy mint a garázsok stb. Az aztán már egy másik kérdés, hogy mit fog kapni ezért M.T. a bankoktól.
Ez kérem ilyen egyszerű, ezt a metodikát kellene követni a városnak. Szóval úgy látom M.T.-nek bizony van miért harcolni.
De ha valaki nem hisz nekem, kérdezze meg a bankot, mekkora értékben fogadja be törlesztésképpen, például a a termálfürdőt, vagy a mélygarázst egy vagyonfelszámolás esetén és akkor miért adtak erre annyi kölcsönt?
Lehet, hogy ezen még a fideszes képviselők is meg fognak lepődni, és netán el kezdenek gondolkodni.
Elnézést, külföldön tartózkodtam, de igyekszem minél előbb képbe kerülni.
Ahogy itt olvasgatok és elgondolkodom, mégis miért szavazták be a testületbe az esztergomiak a régi polgármestert? Mert az a tény, amennyiben ez így van, hogy a régi polgármester nem csak a régi hatalommal volt állandó összetűzésben, hanem a jelenlegi saját pártjának kormányával is hadban áll, mi több megvádolja azzal, hogy tönkreteszik a várost.
De hát egy törvényhozónak a parlamentben nem éppenséggel az a feladata, hogy ha olyat észlel, hogy egy törvény kárára van a lakosságnak, a választóknak, akkor változtasson azon? Terjesszen be javaslatot és fogadják el, már amennyiben hisz abban, hogy a hatalmon lévők nem a választópolgárok vesztét akarják, hanem az adósságkezeléssel éppen hogy az adósságot kezelik.
Szerintem ezt a kritikát bárki megfogalmazhatná az önkormányzati testületben, kivéve a hatalmon lévő párt országgyűlési képviselőjét. Mert ez így úgy tűnik, hogy beleköp a közös tálba, már amiből ő is eszik.
Nem tudom, hogy ez így mennyiben normális, meddig tűri ezt a pártja és a szavazópolgárok, akik gondolom nem ezért szavazták be.
De hát én még sok mindent nem értek, ha valaki vállalkozna rá és elmagyarázná nekem, azt megköszönném, mert ez azért elég szokatlan egy demokráciában.
Köszönöm szépen, de hétvégén nem érek rá, mert most szaladnom kell.