Nem tévedtem nagyot decemberben és Esztergomban továbbra is érvényesek a mikroökonómia alaptételei. Sorra születnek a facebook-on az esztergomi fizetős parkolási rendszer megszűnését követő anarchia miatt kialakult helyzet okán mérgelődő lakossági posztok és kommentek. Jellemzően a belvárosban, Aranyhegyen élő, élni akaró lakosok kezdenek lázadozni a mindennapokat jelentősen megnehezítő helyzet miatt.
A személyes véleményem, hogy nem szabad megvárni a 6 hónapot: sürgősen össze kell hívni egy lakossági fórumot, amin megbeszélhetik a városvezetéssel a belvárosi lakosok azt, hogy milyen parkolási feltételeket szeretnének látni Esztergom belvárosában. Amennyiben prioritás a parkolás ingyenessége, olyan rendszert kell bevezetni a lehető legrövidebb időn belül, ami garantálja, hogy a belvárosi szűkös parkolókapacitást elsősorban a helyi lakosok és a rövid időre, ügyintézni, vásárolni a belvárosba érkezők használhassák. Erre első körben alkalmas lehet egy a tatai rendszerhez hasonló megoldás: a szélvédő mögött elhelyezett tárcsa, vagy akár egy post-it: az így megadott időponttól számított fix időkeretig (30, 60, 120 perc?) lehetne a nem helyi lakosoknak megállni a frekventált utcákon: az időtúllépést pedig kíméletlenül pótdíjazná a közterületfelügyelet.
Cserép János
Kedves Qrucz!
Kérlek, ne mírgesíccséééé mán! :(((
Miféle FORGALOMTERHELÉSRŐL beszélhetünk egyáltalán Esztergom esetében?! :((
Hol van ott TERHELŐ forgalom?!
Ugyan mondd már meg???!
Tudod, a férjem 11 évig gépkocsivezető oktató volt az ATI-nál, és mindig azt mondta annak a fiatalnak, aki Pestre járt felsőfokú iskolába, hogy a fővárosba menjen autót vezetni tanulni, mert OTT valóban megtanulhatja a vezetést forgalomban, mert ami ITT Eszteromban van, a smafu!!!:((( FALU ez, falu!
Ugyanis az a tapasztalatuk nekik oktatóknak, hogy aki Esztergomban tanult autót vezetni, és ott vizsgázott, NEM MER be se menni Óbudánál bejjebb!
Hát akkor mit féltek TI az "esztergomi túlterhelt forgalomtól, heeeee?!"
Ugyan már!
Méghogy túlterhelt?! :(((
Ami a nyugdíjasokat illeti, nekik bizony MINDEN forint számít.
Szerintem senki sincs közülük (néhány kiváltságos, vagy régről eleve gazdag egyént kivéve) anyagilag olyan jól eleresztve, hogy ne számítana.
Ugyan, miért szavazták le a 300 ft-os vizitdíjat is?
Mert akkoriban 2 liter tejet lehetett venni rajta. Az utólagos visszatérítés halottnak szemfedél!:(((
És bevallom, nekem sem mindegy, hogy nyugdíj hozás előtt egy nappal van-e 500 ft-om, netán ezrem, vagy nincs egy fityingem sem, és jön a postás az egyetlen műsorújság előfizetéséért, én meg szégyenszemre mondjam, hogy nem tudom kifizetni?!...
Egyébként van tudomásod róla, hogy a fizetni valókkal legkevésbé éppen ez a korosztály van elmaradva?... Állítólag statisztikai kimutatás...
A szomszédasszonyom is ha kap egy csekket, rögtön kifizeti, inkább nem eszik, vagy legalábbis kevesebbet.
Ha én lennék a városvezetésben, már RÉG adtam volna a parkolásnál mindenhol fizetésmentességet a nyudgíjasoknak, mint az ingyenes utazásnál.
Ugyanis sokan kényszerből autóznak ebben a magas korban is, és nemcsak a mozgássérültek, hanem azért, mert fáj a lábuk, mint nekem is...
Tudok járni, de "romokban heverek", mire hazaérek a kis nyugdíjas mercedesemmel, azaz a húzós bevásárló kocsimmal....
Ezek mennek, meg a bárányfelhők! ...
A másik:
Dorogon éppen fordítva van, mert pont a belvárosban lévő áruházak (márkanevet nem írok) az olcsóbbak, és nem a peremkerületiek.
Így kénytelen vagyok drágábban vásárolni, mert felmenni a városba nekem kész expedíciónak számít a fent vázoltak miatt.
Még jó, hogy nem kell parkolásért fizetni Esztergomban a "kis húzós kütyümnek" is!:P
Még csak EZT találjátok ki!
Füstadó nem lesz?!
KÁR!!! :DDD
Pedig szépen kaszálhatna vele a város, mert itt sokan visszaálltak a széntüzelésre.
Kedves Holdfeny,
Nem tekintem magam gazdagnak, viszont sztem az ido is penz, a bolthoz kiautokazast, a parkolokeresest, a boltban valo jelentosebb sorbanallast (a szomszed utcaban levo ABC-hez kepest) is erdemes figyelembe venni, amikor koltsegeket vizsgalunk. Mondjuk egy nyugdijasnak ez kevesse aspektus, ezt elfogadom. Hozzaszolasod partpolitikai reszere nem reagalnek, sztem nem erdemes azon a szinten beszelgetnunk errol a temarol. De ha ez megnyugtat, es se tartom semmivel se jobbnak a Fideszt az MSZP-nel (es vica versa...).
Azt sem mondtam, hogy a nagybevasarlas nem tud nagy biznic lenni. En csak annyit mondtam, ha azon az 500Ft-on mulik, hogy megeri-e kibenzinezni, parkolot keresni, sorban allni, etc, akkor erosen megkerdojeleznem a nagy biznic mivoltat. Ha meg az 500Ft-al egyutt is megeri, akkor meg miert ne vezetnenk be ott is a fizeto parkolast, amennyiben a varos tobbi resze is fizetos, ezzel is kiegyenlitve kicsit a forgalomterhelest, valamint csokkentve a belvarosi boltok versenyhatranyat?
Kedves Qrucz!
Lehet, hogy "gazdagéknak" nem nagy biznisz az a nagybevásárlás, parkoló díjjal, vagy anélkül sem, de egy kisnyugdíjasnak (elég szégyen, hogy saját jogon jómagam is az vagyok, bár VEZETŐ állásban dolgoztam közel 20 évig, az ezzel járó felelősséggel, és MAGAS járulékbefizetéssel együtt, csodálkozik is a német nászasszonyom, hogyhogy ilyen kevés a nyugdíjam?!) bizony, NAGY biznisz!...
Ha nem lenne, különben miért figyelnénk a reklámújságokkal teledugott postaládáinkat, mi az a héten, ami kedvezőbb áron kapható, és van-e a hátoldalon 1000 ft-os kedvezménykupon? Mert nekem nem mindegy a heti nagybevásárlásnál, hogy 10 000 ft-omba kerül, vagy 9 000-be?! Vagy az is igaz, hogy azt a bizonyos vásárlói plusz kedvezményeket nyújtó KÉK kártyák pontjai által kapott kuponokat örömmel vesszük igénybe?!
Nagyon jó az az automatikai rendszer, hogy az áruház marketingja TUDJA a vásárlói szokásaimat, és a gyakran vásárolt árukra kapom a kedvezményes kuponokat.
Lehet, hogy Neked egyezer, vagy kétezer ft. kedvezmény nem számít...
Nekem nagyonis. És nem vagyok ezzel egyedül!
Autót meg nem tartok, mióta Horn megajándékozta a 65 év felettieket ingyenes utazással.
"Ezektől" a most regnáló (inkább randalírozó!) kormánytól mit kaptunk a 12 éves regnálásuk alatt, ugyan mondd már meg?!
Az elsőben (98-ban) első dolguk volt a Hornék megszavazta közel 20 %-os nyugdíjemelést nekünk a felére csökkenteni, hiába voltak szerzett jogaink, odaadták a MI részünket olyan kisnyugdíjasoknak, akik alig tudták összekaparni a szükséges 10 év szolgálati időt, egybesöpörve azokkal, akiknek 40 éve is megvolt, de alacsony fizetéssel.
Persze, hogy kezet csókolnak Döbröginek!:(((
Pedig:
Aki alacsony fizetést kapott, az keveset is fizetett be az államnak belőle, mert sávos volt a levonás is akkoriban. Nem beszélve az alig 10 évig dolgozókról!:(((
Úgy látszik, "ezek" erről nem tudnak! Öles hiba!:(((
Dehigynem gondoltam, kedves Holdfeny :)
Ha megeri oda autoval menni, akkor abban az esetben is meg kell erje, ha a parkolasert fizetni kell... ;) Kulonben nem lehet olyan nagy biznisz az a nagybevasarlas...
Hát igen...
Esztergom városa valósággal felvirágoztatta Dorog városában az üzletek forgalmát, mert ugye nálunk NINCS parkolási díj sehol.
Viszont! Kedves Qrucz!
Hogy képzeled, hogy a nagyáruházak hiper-parkolói IS fizetősek legyenek Esztergomban?!
Ha nem tudnád, onnét nagybevásárlás esetén igencsak fáradtságos lenne gyalogosan hazacipelni a cuccot!
Ezért bizony szükséges az autó, nahát!
Erre nem gondoltál?
Én pl. ilyen meggondolásból nem járok oda, max. a Volán Garázs megállóhoz közeli nagyáruházakba, ahová - autóm nem lévén! - elmehetek a "nyugdíjas Mercedes"-emmel (gurulós bevásárló kocsimmmal) is, mert a 800-as busz majdnem háztól házig visz! :)))
Igen, mindket commented valid valszeg. Azon en is gondolkodtam, hogy a Tesco a fizetos parkolassal egyutt jelent meg kb. (mintha nem is a varoson akartak volna segiteni vele, inkabb a Tescon... :)). Viszont sztem a keresztforgalomban legalabb akkora szerepe van a boltoknak mint a munkahelyeknek. Nezd csak meg szombatonkent a Tescoturizmust, meg hogy ahogy elhagyod a praktikernel a korforgalmat, hirtelen eltunnek az autok is... Szoval azt tartom, hogy ha fizetos a belvaros, legyen fizetos a hiper-parkolo is, mar csak az eselyegyenloseg vegett is :) Egyebkent meg Esztergom kisvaros, szinte minden elerheto gyalog, vezessunk be tehat fizeto parkolast a gyartocegek parkoloiban is. Ha a svedeknel muxik, miert ne mukodhetne nalunk is? :)
"Correlation does not imply causation". 2003 óta volt fizetős parkolás, 2002-ben nyílt a Tesco, én a belvárosi boltok visszaesését inkább ez utóbbival hoznám korrelációba, nem feltétlen az előbbivel.
Talán az is hozzátesz a dologhoz, hogy délen vannak a munkahelyek és északon az új lakóterületek: Szamárhegyen vannak építkezésre megnyitott új belterületek, illetve a lakópark Szentgyörgymezőn. Titkon abban reménykedem, hogy az R11-es út tervezésébe belefér a Vaskapu mögötti, Hegymeg szélén végigmenő elkerülő út, ami Szamárhegyet bekötné direktben a város elkerülésével az ipari parkba.
Modern emberjent mindenfele papiroras es hasonlo korulmenyes megoldasnak ellene vagyok. Sztem hasznos, ha fizetos a parkolas, de csak akkor, ha annak forgalomszabalyozo celja van, nem penzgyujto. Esztergomban sajnos inkabb az utobbi volt a koncepcio, bar az azert latszik, hogy meg igy is volt vmennyi forgalomszanalyozo szerepe. En ugy lattam, akkortol kezdtek el latvanyosan kihalni a boltok a belvarosban, amikortol a parkolodijat bevezettek, igy en egy kicsit abban remenykedtem, hogy az eltorlesevel ujra életre kelnek a dolgok. Vegulis ez reszben alakul is, bar ketsegtelenul vannak kellemetlenebb vetuletei is az ugynek :) Egyik oldalrol azt mondom, hogy aki a belvarosban lakik, annak el kell tudni fogadnia, hogy nem egyszeru parkolnia. Merthogy ez ilyen mindenhol, hol sarkosabban, hol kevesbe. Ha a belvarosban laksz, kozelebb van minden, értékesebb az ingatlanod, viszont nagyobb a zaj es kevesebb a parkolo. Your life, your choice... ;) Masik oldalrol meg azt mondom, hogy sztem jobb, ha van egy jol atgondolt, kifejezetten a forgalom optimalizalasara belott fizeto parkolasi rendszer, ami csokkenti az autok szamat a belvarosban, ugyanakkor nem rontja a belvarosi boltok eletbenmaradasat. Ugyhogy az en unortodoxnak latszo javaslatom a kovetkezo: legyen ujra fizeto parkolas Esztergomban, kulonbozo fizetesi zonakkal, a legterheltebb helyeken jelentosen magasabb dijakkal, viszont nem csak a belvarosban, hanem legyen fizeto a Tesco es Park center es kornyeke parkoloi is. Hogy az emberek meg jobban meggondoljak, hogy megeri-e 500 Ft-ot meg 20 percet elautozni azert, mert a Tescoban epp 10Ft-al olcsobb a zsomle. Mert sztem ez az, amitol leginkabb elhetetlen mostanaban a varosban a kozlekedes, hogy allando atmeno forgalom van, mindenki a varos masik vegen levo aruhazakba tart...