2016.11.09. 14:43

Egy nyílt levél, bárkinek, aki elolvassa, és tud tenni valamit annak érdekében, hogy ne röhögjön rajtunk, aki beáll majd a parkolóba!

 „Philipp Frigyes, a város főépítésze vizuális bűncselekménynek tartja a Zöldházat.” Akár egyet is lehetne érteni a Főépítész Úrral, DE!

Ezeket a „régi” épületeket valamikor építészek tervezték. Ezeket a terveket építészek bírálták el, és engedélyezték. „Régen” volt, kár lenne ezen vitázni. Maradjunk a mánál! Maradjunk ennek a „vizuális bűncselekménynek" a szomszédságánál, a „PARKOLÓNÁL”. Ha a „zöldház” vizuális bűncselekmény, megkérdezem, mi a parkoló? Két éve vajúdik rajta a város új képviselő-testülete. Mára eljutottak oda, hogy belátták, ez a városunk szégyene. Mára eljutottak oda, hogy megcsinálják. Mindenki repesve várta. Nem megyek bele a részletekbe, DE! Ma megnéztem fentről, és sírhatnékom támadt! Ez nem vizuális bűncselekmény! Ez sokkal több annál! Kérdezem a Főépítész Urat, ez nem szúrja a szemét? Ezt a rémséget, valaki megtervezte! Ezt a rémséget valaki engedélyezte! Nem köszön ez vissza a Főépítész Úrnak?

Felteszem magamnak a kérdést. Mit is akartunk csinálni? Parkolót, vagy parkot? Ha parkolót, akkor a parkolás kritériumának kellene a FŐ szempontnak lenni! Nem számoltam ki egészen pontosan hány autó fért el eddig a parkolóban, de kb. 30%-kal csökkent a férőhelyek száma. A tervezőasztalon lehet hogy szépen néz ki a parkoló, DE mint kérdeztem, parkolót, vagy parkot építtettünk? Eddig nem voltak felfestve a parkolóhelyek, és lám az emberek kihasználták az utolsó centimétereket is. Már látom a káoszt, amit a kis szigetek fognak okozni, amikor megállnak mellette, előtte, mögötte, a másik autó nem tud elmenni, ………  Ma két építészmérnökkel beszéltem, egyikük azt mondta erről: „ha az egyik kezemet a f….. dugom, a másikkal ilyet csinálnék, akkor……. Én nem értek hozzá, DE elgondolkodtam, 2016-ban egy parkolónak milyen kritériumoknak kellene megfelelni. Megemelték a parkoló szintjét, a járdához képest 30-40 centivel, és körbe kiépítettek egy kb. tíz-tizenöt centi magas szegélyt. Ha mondjuk egy anyuka beáll a parkolóba, kiveszi a babakocsit, hogyan is fog kimenni a parkolóból? Ha egy mozgáskorlátozott beáll a parkolóba autóval, és folytatná az útját kerekesszékkel, hogyan is fog kimenni a parkolóból? Ma, amikor mindenhol az akadálymentesítés egy nagyon erős szempont, a parkoló tervezésekor úgy néz ki nem érdekes.

Ugye, megcsinálták a Pöttyös teret, majd visszamentek, és csináltak egy „feljáratot” a parkoló felől, hogy a parkolóból, és a járdáról fel tudjanak menni a térre. A helyzet adott, az ember azt hinné, a parkolóból épeszű ember megtervezi a „lejáratot”, hogy ha már a térre megcsinálták, akkor használjuk ki.  Nem csináltak lejáratot. Elképzelem, elmegy az illető, a parkolóból a Duna-part felé, onnét felmegy a hentesig, és hipp hopp, máris ott van a Pöttyös téren. Ugye Főépítész Úr, ez nem vizuális bűncselekmény? Ugye ezt nem építész tervezte meg? Ugye ezt nem építészek engedélyezték? Ugye ez nem MA történik, hanem valamikor az átkos múltban? Ugye ez MA NEM TÖRTÉNHETNE MEG?

2016.11.15. 20:35

Nem örülök neki, erről beszéltem: De így van ez jól! :-(((

Felhasználási feltételek és adatvédelmi nyilatkozat | Moderálási alapelvek | Médiaajánlat | Impresszum