Köszönjük a türelmet, még 2 év lesz!

Köszönjük a türelmet, még 2 év lesz!

2016. 07. 27. 13:48

Ma délelőtt ünnepélyes nyitórendezvénnyel vette kezdetét az esztergomi vonal villamosítása. A vonatbürokraták és az öltönyös sínmesterek az esztergomi állomás mellett, a Bem József téren rendeztek sátras állófogadást, majd beszéltek arról is, hogy mennyire modern lesz az új vonal, és mennyire jól járnak majd az esztergomiak a felújítás végeztével. Így, ha minden pöpecül alakul, a 2018-as országgyűlési választások előtt pár hónappal Völner Pál átvághatja majd a nemzetiszín szalagot az új esztergomi állomás avatóján.

2018 szeptember végére készül el az 51 kilométeres szakasz villamosítása, Esztergomban 2017 szeptemberében már az új állomáson várhatjuk a szerelvényeket, Dorogon viszont csak 2018 szeptemberére készül el a felvételi épület és az állomás felújítása. 

Szomszédunkban emellett buszfordulót alakítanak ki (korábban még intermodális csomópontról szólt a fáma), illetve összekötő út épül a Hantken Miksa és az Esztergomi utak között. A felvételi épület mögötti, volt tehervonati fogadó és tároló vágányokat elbontják, a területet pedig rendezik majd a beruházás keretében.

Esztergomban a felvételi épület rekonstrukciójával párhuzamosan megszépül az állomás előtti tér, illetve megépül egy 12 állásos új buszpályaudvar is. A munkálatok a város közlekedését is érintik majd, hiszen Esztergom két déli pontján körforgalmat alakítanak ki: a Baross Gábor út és a Sugár út találkozásánal, illetve MOL kútnál, a Dorogi úton.

Új peronok jönnek jövőre, amelyek perontetővel várják majd az utazókat. Emellett új tehervonati fogadóvágányok épülnek, és átszabják az iparvágány kiágazásait is. Az új tervekből (és persze a csodaszép brosúrából) viszont feltűnően kimaradt a kertvárosi vasútállomás felújítása. Pedig korábban a Szeretgomon már megpendítettük a dolgot. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője a közösségi hálón elmondta, hogy Kertváros már MÁV-os projekt.

A közel 34 milliárdos beruházás (mely a helyi vonatkozások mellett részben Budapestről is szól, hiszen 2017 márciusára Angyalföld és Újpest között új vágány fog futni) végén a menetidő további 10 perccel csökken.

2016. 08. 06. 2:39

Az Esztergom-Budapest szakaszon nem tud robogni a vonat úgy, hogy 1:20 h alatt a nyugatiba beérjen. Magyarán kb. 70 vagy több év óta mennyit fejlődött a szakasz teljesítménye a fejlesztések okán?

(A fotók egyébként gyönyörüek mit ne mondjak magáért beszélnek)

2016. 08. 01. 8:35

Polgármester asszonynak remek alkalom nyílhatott arra, hogy feltegye a kérdés Völner , Loppert és egyéb hivatalos uraknak, hogy mi lészen Esztergom autópályával való összekötésével. Mert a legújabb hírek szerint, ebből újra nem lesz semmi:

Ezzel párhuzamosan a friss kormányhatározat országszerte számos egyéb projektet is töröl, illetve visszavonja a korábban biztosított támogatást hozzá. Így tehát a kormány visszavonja:  (...) 

  • a Modern Városok Program megállapodásai között Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítését, valamint Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztését.

2016. 07. 30. 21:21

Szép lesz jó lesz, de példáúl Esztergom-kertvárosba csak óránként áll meg milliárdokért és még ígyis tíz percet gyorsúl a menet ídő.Jó a vilamositás, de mentek már a döntéshozok a vonalon? A pálya tele van benőtt fákkal, hányszor lesz fenakadás a vonalon megéri ezért az a kis menetidő gyorsulás? El kellene ezen gondolkodni. A buszpályaudvar nem rossz ötlet, de mondják már meg, hogyan jutnak az emberek a belvárosba, persze naív vagyok mert mondhatják, hogy majd átszervezik helyijáratokat, de azok akkor pont nem lesznek ott vagy fízetni kell értük.Ezáltal duplán fizetünk vagy oldják meg, hogy a buszok bemenjenek a belvárosba mint a Visegrádi vonal.

Sárik Andi

2016. 07. 28. 10:01

Kedves Nándor! Igen, lehet, hogy kifogásoltam volna. Bár, ha Völner úr a saját pénzén csinálja magának a "propagandát", akkor ugye az "ingyencirkusz" már is nem lehetne igaz. És azt sem mondhattam volna, hogy sunnyognak. Így viszont - gyanítom - a város (vagyis a mi pénzünkön), a várost (vagyis minket) kizárva "örömködnek" a 77 milliárd Forint elpocsékolásán. És ez semmivel nem indokolható. Értelmesen legalábbis nem. Üdv. 

2016. 07. 28. 9:19

Talán azért nem, mert ha "meghirdetik büszkén, hogy mehessen és "örülhessen" ennek a remek hírnek, mindenki, aki csak akar", akkor az lenne a füstszűrős sapka kritikájának a tárgya.. ("Miért ünnepeltetik magukat, ingyencirkusz a népnek, hány stadionlélegeztetőgépet lehetett volna venni ebből, stb.")

2016. 07. 28. 9:14

"(korábban még intermodális csomópontról szólt a fáma),"

...

"illetve megépül egy 12 állásos új buszpályaudvar is."

Ha a vasútállomás mellé épül egy 12 állásos buszpályaudvar, akkor az nem intermodális csomópont?

2016. 07. 28. 1:53

Igen, hát erre az egészre bőven elég lett volna egy kiadós, információban, tanulmányban gazdag pdf, amit megkap a sajtó.

De nem. Ide az kell, hogy felhajtás, csinnadratta közpénzből, hogy a fontosak pingvinbe öltözve mutathassák kicsit magukat, meg elmenjen ezzel fél munkanapjuk (és a fizu megintcsak közpénzből van).

Mindez azért, mert 34 milliárd és 10 perc mínusz.

Egyébként én kifejezetten örülök ennek a fejlesztésnek, mert ha minden jól megy (ha), akkor 2018 végére a közösségi közlekedést illetően talán kijön a város ebből a jelenlegi balkáni színvonalból. Csak ezt lehet, hogy úgy kellene kommuninálni, hogy csak úgy megtörténik. Mint a dolgok rendje. Ez a helyzet tök ciki, fület farkat behúzva alázattal kellene túllenni rajta elnézést kérve, hogy ilyen sokáig tartott és ilyen kib...szott sok pénzből.

De nem itt. Itt hosztessz, sátor, projekttáblák, sajtó, small-talk, pofavizit, műudvariaskodás van. Fontosak a plebsért. A plebsért, aki talán még mindig tűri az állapotokat és ingázik, hogy a fővárosban keresett pénzét ebben a kis porfészekben költse el. És az ide fizetett adójából végsősoron pingvinkedhessenek a fontosak. De akkor most ki van kiért? :)

Sárik Andi

2016. 07. 27. 22:02

A vasút felújításának körülményeit, összegét, idejét most nem is "ecsetelem". Jelenleg az érdekel igazán, ha ez ekkora nagy dolog, ennyire jó a városnak és főleg a lakosoknak, akkor ez miért volt "szűk körű" rendezvény, sátor alatt, állófogadással, "titokban"? Miért nem hirdették meg büszkén, hogy mehessen és "örülhessen" ennek a remek hírnek, mindenki, aki csak akar?
És persze ki fizette a révészt?

2016. 07. 27. 20:05

"Kész lehetne hamarabb is, de ugye azok a fránya választások... valami csontot dobni kell."

Azért ezek a folyamatok, mert az emberek többsége sajnos még mindég nem realizálta, hogy a rendszerváltás teljes mértékben el lett szabotálva. Mostmár lassan harminc év távlatából a folyamatot elszenvedő nemzet tagjai számára szinte érdektelenné vált a problémák valódi okainak megismerése, vagy az azzal való szembe nézése, és sajnos legtöbben beletörődtek ebbe a posványban való dagonyázásba, az ország gyarmatosításába, elfogadván hogy ez már örök időkre így marad.

Esztergom egy pontos tükörképe e folyamat kikristályosodásának.

2016. 07. 27. 19:00

Továbbá, akarom-e tudni mit keresett ott az a Zoltai, akinek nagyjából a színét se kéne látni? Már csak Német alpolgármester hiányzik....

2016. 07. 27. 18:48

Nem tudom, hogy elég lesz-e Esztergomnak 2018-ig az, hogy kijjebb tolják 3 km-rel a buszvégállomást a belvárosból a pusztába. Egyáltalán: pozitívan értékeli-e ezt a város. Tök leszoktunk a tömegközlekedésről egyébként is.

Egyelőre úgy néz ki az M1-es átkötés sem lesz kész. A gátról sem nagyon jönnek hírek. Orbán Viktor is volt már szinte minden érdemi helyen két év alatt önkormányzatoknak pénzt osztani, csak itt nem. Hát nem tudom.

2016. 07. 27. 18:44

Kész lehetne hamarabb is, de ugye azok a fránya választások... valami csontot dobni kell. A renitens kommunista Dorog meg tanulja meg, hogy akkor lesz állomása ha ott is fityesz nyer. Ha nem, akkor még négy év. Na persze nem vették figyelembe, hogy hogy is mennek itt a dolgok, mert akkor tudnák hogy nem lesz az kész addigra se itt, se ott.