Az esztergomi vonal miatt ritkulhatnak a Balaton felé tartó járatok

Az esztergomi vonal miatt ritkulhatnak a Balaton felé tartó járatok

2016.06.06. 12:25

Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly. Ennek oka az esztergomi vonal villamosításának és Székesfehérvár átépítésének csúszása lehet.

A kieső szerelvények idén elindulnak majd ugyan Balatonfüredről, de vissza is fordulnak majd Székesfehérváron, vagyis ott kell majd átszállniuk másik vonatra a Balaton felől érkezőknek, hogy eljussanak a Déli pályaudvarra – olvasható a HVG online kiadásában.

Minderre azért van szükség, mert az esztergomi vonal villamosítása nem készült el, ezért a MÁV rendelkezésére álló 31 darab korszerű Desiro motorvonatból 18-ra az északi part helyett az esztergomi vonalon van szükség. A lap forrásai szerint elvileg az Esztergom felé nem használt maradék 13 Desiro is remekül el tudná látni a balatoni feladatot, csakhogy a nem kielégítő karbantartás miatt egy átlagos napon a 31-ből 25-nél több ritkán üzemképes.

 A teljes cikk a hvg.hu-n olvasható el.

 //Fotó:  MTI

2016.06.07. 9:49

A cikk címe helyesen:
"A MÁV-nál uralkodó faszfejű fogalomnélküli eszetlenkedés miatt ritkulnak a .."

HA nem a MÁV csinálná saját hatáskörben a villamosítást, HA a villamosítás elkészült volna határidőre (hogy hirtelen a többiről ne is beszéljünk..), HA a dezső-flotta legalább 99%-ban hadrafogható lenne.. HA a kutya nem szarik, HA öreganyámnak áramszedője lenne..

Mint azt mindannyian tudjuk, a "HA" nyelvünk leghosszabb kétbetős szava.

2016.06.06. 21:38

ezt érdemes megnézni!

http://hvg.hu/gazdasag/20160606_Hollandiaban_egy_hetvegen_megepul_ami_nalunk_honapokig_tartana_autopalya_alagut_a12_video

Nicksz ugri bugri lamsang spacíle  :)  - hajra magyarosrszág, hajrá fidesz ...

2016.06.06. 20:42

"ÜZENJÜNK BRÜSSZELNEK,

HOGY ŐK IS MEGÉRTSÉK!

Magyar ember mindent beszopka és vakon bízni....   Vigyor de meg is érdemlik amit kapnak ...

Ezt is:

Tavasszal kezdődik az Esztergom és Budapest közötti vonal villamosítása, a munka előreláthatólag másfél évig húzódik majd, ezt legutóbb Becsey Zsolt államtitkár is megerősítette a nemzeti hírcsatornának adott nyilatkozatában. A „rövidke” időszak alatt a kivitelező 51 kilométeren építi majd ki a felsővezetékeket. Az Origo értesült arról is, hogy bár a hivatalos felületeken másfél évről szól a fáma, a tendert elnyerő építőnek 27 hónapja lesz, hogy befejezze a munkálatokat. Kevésbé jó hír, hogy az építési feladatok elvégzése közben újra buszra kényszerülnek majd az utasok. A részletek csak később derülnek ki, de valószínüleg a hétvégéken és hétköznap esténként lesz vágányzár a vonalon.