Csupán pár perccel csökken a menetidő: hivatalos az augusztus 20-i vonatindulás

Csupán pár perccel csökken a menetidő: hivatalos az augusztus 20-i vonatindulás

2015. 08. 06. 11:15

A korábbi ígéretek 75 percről meséltek, a legújabb MÁV menetrend viszont 85 minutummal számol a fővárosig.

Sokáig kérdés volt, hogy mikor indul el a vonatközlekedés  a teljes szakaszon Esztergom és Budapest között, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Magyar Államvasutak illetékesei más-más időponttal számoltak. Az előző évek ígéreteit nem említve szó volt június 19-ről, majd augusztus 29-ről és egy ünnepnapi, augusztus 20-i startot is meglebegtettek a szakemberek. Végül a bedobott időpontok közül augusztus 20. került ki győztesen, az információs nézeteltérést Tasó László, a a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára zárta le rövid időn belül. Ha még mindig nem bízott benne, hogy augusztus legfényesebb napján startol a vonatközlekedés a főváros és Esztergom között, akkor most kénytelen lesz hinni a szemének, mivel immár az ELVIRA-n is elérhető az új menetrend. A vonatpótló kisbusz emblémái pedig eltűntek a táblázatból.

 

A menetidő viszont nem változott túlságosan, pedig korábban arról szólt a fáma, hogy 75 percre, esetleg 70 percre is rövidülhet az utazási idő. Illetve Völner Pál egy 2013-as lakossági fórumon a 60 perces utazások lehetőségét is a nagyközönség elé tárta. A mostani menetrendben viszont nem jelennek meg a korábbi elképzelések. 

Ezekre valószínűleg a villamosításig és az új Flirt motorvonatok érkezéséig várnunk kell.

 

Kattintson!

Menetrend augusztus 20-tól

2015. 09. 02. 12:31

Mivel az "Átadták az Északi Vasúti Duna–híd és Pilisvörösvár közötti vasúti szakaszt" fórumot (hálaistennek!!! Még jobban örülnék, ha azt a sok odanemillő hozzászólást teljesen törölnék) lezárták, ide írom:

"Óriási késések az esztergomi vonalon". Egy nappal az iskolakezdés előtt, az augusztus huszadikán átadott Budapest-Esztergom vasútvonalon, 20-60 perc késéssel kellett számolniuk az utazóknak. Merthogy nem működtek a sorompók, és hibás volt a biztosítóberendezés. De átadni azért átadták. Az volt a lényeg.  :-((

Törölt felhasználó

2015. 08. 11. 17:14

Még a beruházás megindítása előtt több helyen felvetettem, hogy mi az oka annak, hogy nem Budapesttől indult meg a felújítás. Miért kellett Esztergom felől indítani? Meg kellett volna várni szerintem, hogy minden rendelkezésre álljon ( engedélyek, kisajátítás ), és ekkor, csak ekkor lett volna szabad megkezdeni a beruházást.Így persze lehet, hogy a kezdés akár két évet is csúszott volna, de így két évet nyertünk volna az életünkből. Nincs ilyen rendkívül nagy csúszás, valamint nincs a közúton ilyen hosszú ideig torlódás, hiszen a legkutyaütőbb szakasz rögtön az elején elkészült volna. De a döntést poltikusok, és nem szakemberek hozták meg. Ez a kormány szakmai döntést az elmúltöt évben még nem hozott. Na ez a tragédia.

Törölt felhasználó

2015. 08. 11. 12:18

Javaslom az Indóház magazin on-line változatának ma megjelent cikkét elolvasni. Abszolút tárgyilagos és korrekt;

Elindult a "sötétüzem" a kettesen..

http://iho.hu/hir/elindult-a-tiznapos-sotetuzem-a-kettesen-150810

Törölt felhasználó

2015. 08. 11. 10:00

"Ettől függetlenül szívesen veszem hozzászólásom tételes cáfolatát, vagy új szakszempontok felvetését

Én korábban írtam, hogy miért tartom elfogadhatatlannak az indoklásodat. Hanyagul elsiklottál felette.  De tényleg, nem lenne egyszerűbb leírni azt, hogy ez a beruházás tökéletesen el lett  bénázva, és leginkább bocsánatkérést várnánk az illetékesektől?  A legkevesebb, amit tehetnek."

 

Felvetéseddel kapcsolatban korábban tételesen indokoltam;

 

sebességemeléshez szükséges feltételek;

 

bizber teljes beüzemelése

villamos vontatás megléte

ennek eredményeként a zónázó menetrend bevezetése.

 

Remélem ez elég kimerítő, de ha nekem nem hiszel akkor olvass utána vasúti szakblogokban, ahol nálam sokkal okosabb emberek ezt már többször leírták. Ne a politikusok szerencsétlen nyilatkozataiból meg a 20. hírportál átvett anyagából próbáld megérteni a helyzetet, mert azok is nagyon nincsenek többnyire képben vasút szakmailag.

Törölt felhasználó

2015. 08. 11. 9:51

Azt, hogy a beruházás tökéletesen elbénázták, senki sem vitatja. A több mint 2 éves csúszás és a szerencsétlenkedésekre nincsen mentség. Sajnos a rendszerben valószínüleg rengeteg középszer vagy motiválatlan ember tehette a dolgát, akik nagyban tesznek a dolgokra.

 

Más fórumokon többen felvetették, hogy egy ilyen horderejű, az egész régiót befolyásoló projektnél az a minimum, hogy van egy naprakész honlap, amin a lakosság tájékozódni tud képekkel, térképekkel a terelésekről stb; Ebben az esetben elkerülhető a mendemondák lábrakapása és a dezinformáció.

 

Ettől függetlenül ha késve is de a vonal megújul és olyan színvonala lesz ami sajnos egyenlőre csak elvétve fordul elő az országban. Egy 30ezres kisváros számára ez több mint jó hír.Tessék bemenni a főváros pályaudvaraira és körülnézni milyen állapotok vannak;

 

http://mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/balkani-allapotok-uralkodnak-a-keletiben-1299492

 

Ezzel összehasonlítva senki se akarjon mai magyar viszonyok között "német csodát". Aki meg -lásd. érintett politikus- ilyet állít, akkor nagyon nincs képben, hogy Németorszgában hogyan működik a vasút... A német színvonal titka nem kizárólag a méregdrága a gördülőállomány és az egyéb infrastruktura, hanem többek között az, hogy az utas az első és nem a legnagyobb zavaró tényező mint a MÁV szemében gyakran.

Törölt felhasználó

2015. 08. 11. 9:35

"Ettől függetlenül szívesen veszem hozzászólásom tételes cáfolatát, vagy új szakszempontok felvetését"

Én korábban írtam, hogy miért tartom elfogadhatatlannak az indoklásodat. Hanyagul elsiklottál felette.  De tényleg, nem lenne egyszerűbb leírni azt, hogy ez a beruházás tökéletesen el lett  bénázva, és leginkább bocsánatkérést várnánk az illetékesektől?  A legkevesebb, amit tehetnek.

Törölt felhasználó

2015. 08. 10. 20:40

Szerintem ilyen melegben neked sem érdemes "túltolni a talicskát". Lazíts egy kicsit, nyiss egy jó hideg sört és máris békésebben személed a világot. Ebben a 40 fokos melegben egy politikus vagy közszereplő sem érdemli meg hogy ennyire felizgasd magad. Lopni eddig is loptak egyesek és ezután is fognak "színtől" függetlenül. Ez gondolom neked sem újdonság, nemde?

 

"Amúgy ha a sok talpnyaló fidesznyikov eltünne a blogos oldalakról akkor a harmadára esne vissza a hozzászólások száma. -  értsd országosan ..." 

 

A szeretgomos hozzászólásaid mennyiségét illetően szerintem meg ha te találnál magadnak értelmesebb elfoglaltságod mit a cikktémáktól teljesen független szubjektív személyeskedő politikai mantrázás, akkoz az itteni hozzászólások száma esne a felére, a minősége pedig triplázódna. Szerencsére a hevületszint és a "következetességed" alapján ettől nem kell félnünk... 

 

Ettől függetlenül szívesen veszem hozzászólásom tételes cáfolatát, vagy új szakszempontok felvetését, márami a menetrendi körülményeket illeti- (tudod erről szólt a cikk). Sajnos ehhez érdemben nem tudtál hozzászólni, ezért a kritikád nem több mint tényeket nélkülöző vagdalkozás. Kritizálni mindent lehet de érdemes a hidegfejű objektivitás talaján maradni, ha az értelmes vitapartner látszatát akarod megtartani.

2015. 08. 10. 15:05

"A projekt körül nagyon sok bénázás volt, de ennek ellenére örülhetünk, hogy ez a vonal rendbe lesz téve. Az ország sok pontján összetennék a kezüket fel ennyi fejlesztésért."

 

.. ha valaki ennyit bénázik egy normális ország privát szektorában akkor azt rövid időn belül kirúgják- na ezt kellene tenni a folyamatosan hazudozó  fideszes bagázzsal.

Amúgy ha a sok talpnyaló fidesznyikov eltünne a blogos oldalakról akkor a harmadára esne vissza a hozzászólások száma. -  értsd országosan ...

Ja  - a Mercedes-Benz Magyarország az egész éves profitot kivitte az országból.

Miért kussol a fideszes csürhe? Hol van rogán, lázár és a többi szájtépő?

Mikor a többi magánbefektető ezt tette zengett a magyar sajtó ....

 

Törölt felhasználó

2015. 08. 07. 21:00

A villamos üzemben a motorvonat gyorsabban gyosul és gyorsabban meg tud állni, tehát sokkal hamarabb elréheti az utazósebességet függetlenül a megállók közötti távolságtól.  Mindenesetre a gyorsabb eljutás feltétele ebben az esetben inkább biztosítóberendezés hibamentes beüzemelése és a zónázó menetrend bevezetése. Remélhetőelg mindkettő bő 1 év alatt megtöténik és akkor tényleg 65 perc alatt el lehet majd jutni Budapestre és vissza.

 

A projekt körül nagyon sok bénázás volt, de ennek ellenére örülhetünk, hogy ez a vonal rendbe lesz téve. Az ország sok pontján összetennék a kezüket fel ennyi fejlesztésért.

2015. 08. 07. 13:46

Véleményem szerint a villamosításnak nem sok köze van a menetidő csökkentéshez!

A vonatok 2.5 km-enként állnak meg., 21 megállóhely van az 53 km-es szakaszon. Mire felgyorsulna, már lassítania is kell.

Úgy gondolom, a menetrendszerkesztők nem állnak a helyzet magaslatán. Miért nem lehetne gyorsított vonatokat is beállítani, úgy mint azt más vonalakon megtették. Tudom, ez nem kis munka lenne.

 

 

 

2015. 08. 07. 13:41

Szerintem meg villamosítás nélkül is jóval rövidebbnek kellene lennie a menetidőnek.

Először arra hivatkoztak, hogy nincsenek nagyobb teljesítményű járművek.

Amikor lett, akkor arra, hogy a pálya állapota nem engedi meg, hogy a  Desiro kihasználja a lehetőségeit ( legnagyobb megengedett sebessége 120 km/ h.)

Most meg a villamosítás hiánya az ok.

Vagy nem jól tudom?

Törölt felhasználó

2015. 08. 06. 14:13

A menetidő korábban ígért csökkentésére csak akkor lesz lehetőség, ha végre valahára megtörténik a vonal villamosítása. A villamos vontatás -a dizellel szemben- sokkal hatékonyabb és az új FLIRT motorvonatok gyorsulási tulajdonságai össze sem hasonlíhatóak a a Desiro motorvonatokéval.

 

Ezen kívül a villamosított vonal tervezett menetrendje szerint a szobi vonaléhoz hasonlóan zónázó menetrendet terveznek, ami szerint az Esztergomba menő vonatok Pilisvörösvárig meg sem állnának és csak utána lenne mindenhol megállása Esztergomig. Ezzel párhuzamosan lenne egy betétjárat Piliscsabáig, ami viszont az "elővárosi" szakaszon mindenhol megállna. Így lenne elérhető, hogy a Budapest-Esztergom viszonylatban radikális menetidőcsökkenés legyen. Még érdekes fejlemény, hogy a MÁV a budapesti körvasútsor felhasználásával és korszerűsítésével tervezi az S-Bahnszerű betétjáratok továbbvezetését  a Nyugati helyett távolabbi  végponttal.

 

http://mno.hu/gazdasag/komoly-dobasra-keszul-a-mav-budapesten-1286225

 

http://iho.hu/hir/allomasfelujitas-titokban-a-korvasuton-150730

 

Jelenleg a késésben lévő villamosítás mellett a Siemens által telepített biztosítóberendezések késésben lévő beszerelése is a normál üzem ellenében dolgozik. Legalább egy év, mire az új berendezések üzemszerű működése lehetővé teszi a menetidő csökkenését. Az üzemszerű működés csúszása is a biztosító berendezések körüli huzavona miatt van. A mostani menetrend  átmeneti és a villamosítás kapcsán teljesen megváltozik majd a tervek szerint.

 

 

Érdekes adalék, hogy eredetileg a villamosítást a MÁV saját hatáskörben végezte volna, de a legújabb pletykák szerint ezt is a NIF fogja megcsináltatni. Persze a határidőket illetően beszédes adalék, hogy - bár a vonalon 80%-ban már állnak a felsővezetéktartó oszlopok, az esztergomi vasútállomáshoz még hozzás sem nyúltak, aminek az teljes átépítése feltételen a villamosításnak...

 

Érdemes lenne a hasonló cikkek megírása kapcsán jobban tájékozódni, mert a legjobb szándék mellett -ami felől senkinek sincs kétsége- is olyan félretájékoztatás fordulhat elő, ami nem szerencsés. A Civil7 nevű képződményzek is volt a témában hasonlóan szerencsétlen cikksorozata, ami nélkülözte a legalapvetőbb körültekintést is, így aki kevésbé olvas utána dolgoknak teljesen félreinformálódik.