Januártól Esztergomban gyártják a Suzuki új modelljét, a Vitarát
Gazdaság
2014. nov. 18.

<p style="text-align: justify;"><span>Megkezdik a Magyar Suzuki Z<span style="color: #000000;">rt. </span></span><span style="color: #000000;">esztergom</span><span><span style="color: #000000;">i</span> gyárában az új terepjáró, a Vitara sorozatgyártását januárban - jelentette be Oura Rjoicsi vezérigazgató kedden Budapesten sajtótájékoztatón.</span></p>

A csúcstechnológiájú, alacsony károsanyag-kibocsátású, négykerék-meghajtású modell értékesítése a jövő év tavaszán indul, az anyavállalat valamennyi piacára exportálják majd világszerte. A tervezett darabszámot egyelőre nem közölték, azonban annyit elmondtak, hogy nagy reményeket fűznek az terepjáróhoz.

    

Oura Rjoicsi közölte azt is: az anyavállalat terve, hogy a következőkben évente új modellel álljon elő. Ez a Magyar Suzuki számára 2-2,5 évente egy-egy új modell gyártását eredményezheti.
    

A sajtótájékoztatón elhangzott, az esztergomi gyárban az év során előkészítették az átállást az új terepjáró gyártására, egyidejűleg két modell, a Splash és az SX4 gyártását leállították. Jelenleg S-Cross és Swift készül Esztergomban.
   

A Magyar Suzuki terve változatlanul az, hogy az idén mintegy 150 ezer gépkocsit gyárt.
   

 Az átállás miatt az ősszel egy műszakra tértek át a gyárban, decemberben azonban visszaáll a két műszak - mondták el a cég vezetői. Az új Vitara gyártásának előkészítése több mint két évvel ezelőtt kezdődött, azóta erre 150-160 millió eurót fordított a cég.
    

Krisztián Róbert értékesítési vezető beszámolt arról, hogy a magyarországi gyár termékeit mintegy 60 országba exportálják, fő piaca azonban az Európai Unió. A tervek szerint középtávon több mint 100 országba fognak exportálni, és 2018-ban az itt gyártott járműveknek már mintegy 30 százalékát Európán kívüli országba viszik.
    

Kitért arra is, hogy a magyarországi újautó-piacon az idén mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült eddig. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A Suzuki értékesítésében 70-30 százaléka a flotta-, illetve a magáneladások aránya.
   

A Suzuki márkakereskedői hálózata a válság óta már újra bővül, jelenleg 75 tagja van.
    

A Magyar Suzuki Zrt. értékesítésből származó bevétele a cég júniusi közlése szerint 2013-ban elérte az 1567 millió eurót, 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest.

 

Forrás: MTI

(forrás)