Nívódíjat kapott a Balassa múzeum programja
Kultúra
2014. szept. 30.

<p style="text-align: justify;">A Bélyegmúzeum, a Herman Ottó Múzeum, a Laczkó Dezső Múzeum és a Magyar Nemzeti Múzeum Balassa Bálint Múzeumának programjait jutalmazták múzeumpedagógiai nívódíjjal a Múzeumok őszi fesztiváljának nyitóprogramjaként megrendezett, hétfői országos múzeumpedagógiai évnyitón a Ludwig Múzeumban.</p>

A múzeumpedagógiai nívódíjra idén 18 múzeum nevezett; a nyolctagú szakmai bizottság döntése értelmében a budapesti Bélyegmúzeum Bélyegen a nagyvilág című pályázata, a miskolci Herman Ottó Múzeum Nagy Kunszt kortárs képzőművészeti tanulmányi múzeum programja, a veszprémi Laczkó Dezső Múzeum Német nemzetiségi kultúra Veszprém megyében című programja és a Balassa Bálint Múzeum Szent István lovagjai - Kalandvár című foglalkozása részesült nívódíjban.

 

Elismerő oklevelet ítéltek oda a Kunszentmártoni Helytörténeti Múzeum Barátom a múzeum című foglalkozássorozatának és a tatai Kuny Domokos Múzeum asztalos restauráló képzésének, a Szépművészeti Múzeum - Magyar Nemzeti Galéria Szépmű projekt - Telekom felsővezetői fejlesztő tréningje pedig különdíjat kapott.

 

 A Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen) frissen alapított Kiváló múzeumpedagógus díját Turcsányiné Kesik Gabriella, Magyar Nemzeti Múzeum munkatársa vehette át Cseri Miklós kultúráért felelős helyettes államtitkártól, Bereczky Ibolyától, a Skanzen megbízott főigazgatójától és Vígh Annamáriától, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetőjétől.

 

 

 Cseri Miklós köszöntőjében emlékeztetett: a díjátadót követő konferenciára több mint kétszázan regisztráltak, ami mutatja ennek a múzeumi ágnak az erősödő szerepét.

   

A muzeális intézmények gyűjteményei a kulturális nevelés alapkövei, az ott munkálkodó múzeumpedagógusok pedig ennek az értékközvetítő tevékenységnek a letéteményesei. Ez az intézményrendszer azonban csak akkor töltheti be szerepét, ha mindent megteszünk a múzeum ismeretátadó szerepének erősítésére; el kell érnünk, hogy a korszerű nevelőmunka fontos partnerként tekintsen a múzeumokra - hangsúlyozta.

 

Beszámolója szerint modern, jól felszerelt oktatótermek nyíltak, számos múzeumpedagógiai program várja a látogatókat, de még sok területen kell előrelépni, hogy ez a nagyszámú múzeumpedagógiai kezdeményezés jobban beépüljön az iskolai oktatás világába.

 

Cseri Miklós a minisztériumi oldal egyik feladataként jelölte meg a kulturális és a köznevelési államtitkárság között folytatandó egyeztetéseket a szükséges jogszabályi változtatások érdekében, továbbá a hátrányos helyzetűeknek szóló programok számának növelését.

 

A helyettes államtitkár ugyanakkor hangsúlyozta: a múzeumpedagógia tevékenysége nem szűkíthető le a gyermekek és fiatalok szolgálatára, a felnőttekhez és az időskorúakhoz is szólnia kell.

 

Az országos múzeumpedagógiai évnyitóval megkezdődött a Múzeumok őszi fesztiválja, amely november 9-ig országszerte 168 intézményben több mint 1700 programmal várja a látogatókat.

 

/mti/

(forrás)