Stámusz Andrea polgármesterjelölt (Jobbik)

Stámusz Andrea polgármesterjelölt (Jobbik)

2014. 10. 03. 17:00

2014. október 3-án 17:00-tól Stámusz Andrea válaszol a Szeretgom olvasóinak kérdéseire.

2014. 10. 03. 18:43

Kedves Olvasóink!

A mai interjúnk eddig tartott. Több kérdést már nem áll módunkban fogadni! Stámusz Andreának köszönjük a válaszokat, az olvasóknak pedig a kérdéseket.

A sorozat következő részében Somfai György független polgármesterjelöltnek tehetik fel kérdéseiket, aki hétfőn fogja azokat megválaszolni: https://www.szeretgom.hu/content/76957-somfai-gyorgy-fuggetlen-

2014. 10. 03. 17:50

Kedves Andrea!

Holnap 2019. van és Ön nyert 2014-ben (és a testület többsége támogatta az alképzeléseit). Milyen városban élünk? Mi a víziója Esztergom sorsáról 5 év múlva?

Válaszát köszönöm!

2014. 10. 03. 18:35

 

Kedves Kérdező!

 

2014-ben Esztergomban új időszámítás kezdődött. 2019-ben Ön abban a városban él, amely nem csak szülővárosa, hanem szeretett OTTHONA is! Nekünk jó a memóriánk! Nem feledkeztünk meg azokról, akik Esztergomot kihasználták. Ők azóta már bizonyos önfenntartó, bentlakásos állami intézmények lakói. Vigyor

A 2014-ben ígért programjaink megvalósultak:

 

http://www.esztergom.jobbik.hu/content/let%C3%B6lthet%C5%91k-v%C3%A1laszt%C3%B3ker%C3%BCleti-programjaink

 

Köszönjük! Ön jól döntött, hogy 2014. október 12-én rám és jelöltjeimre szavazott! Vigyor

 

üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 10. 03. 17:15

A Strigonium Zrt. szinte egyetlen valós bevételi forrása a parkolási díjakból származik. Ön ezt elvonná ettől a cégtől. Mi lenne ekkor a Strigoniummal? Mi a stratégiája a városi tulajdonú cégekkel kapcsolatosan?

2014. 10. 03. 18:18

 

Kedves Lucky!

 

A gazdaságtalanul működő cégeket azonnal meg kell szüntetni. A parkolással kapcsolatos elképzeléseinket már korábban kifejtettem egy kérdezőnek adott válaszban.

 

Kérem, hogy szavazzon rám és jelöltjeimre október 12-én!

 

üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 10. 03. 17:12

Kedves Andrea!

" A választások után szeretnénk elindítani egy programot a városban, aminek  kidolgozása már folyamatban van"

Ön ezt írta a Facebookon egy hozzászólásban. Lerhetne erről többet tudni?

2014. 10. 03. 18:13

Kedves Konok!

 

Egy ifjúságvédelmi programot karoltunk fel, amelyet megválasztásomtól függetlenül megvalósítunk.

Kérem szavazzon rám és jelöltjeimre október 12-én!

üdvözlettel:

Stámusz Andrea 

2014. 10. 03. 14:18
Kedves Andrea! Ön azon kevesek közé tartozik a leköszönő képviselő-testület tagjaiból, akinek a munkájáért köszönetet mondhatunk. Szóval, köszönöm! A kérdésem pedig az lenne, hogy Ön polgármesterként mennyire lenne képes függetleníteni magát a Jobbik politikai-ideológiai gondolkodásmódjától? Az én gondolkodásmódomban a Jobbik szélsőjobboldali, fasisztoid nézetektől sem olyan távol álló, antidemokratikus párt. Ha azt mondja, hogy Ön polgármesterként nem azonosulna szélsőséges megnyilvánulásokkal, nem befolyásolná a helyi döntések meghozatalában a párt gondolkodásmódja, sőt időnként hajlandó el is határolódni adott megnyilvánulásaiktól, készséggel elfogadom, és nyugodt is leszek, ha Ön nyeri a választást. Persze azt is jó lenne megtudnom, hogy mik a szándékai? Elindul, ahogyan az Önnel rokonszenvezőknek ígérte, vagy esetleg az utolsó pillanatban visszalép valakinek a javára? Bő egy hét van a szavazásig, így azt hiszem, idejekorán kérdezem. Sok sikert kívánok a választáshoz! Miavecz Jenő

2014. 10. 03. 18:04

Kedves Jenő!

 

Hozzászólása első soraiban már ki is mondta, hogy mire számíthat tőlem a továbbiakban is. Köszönöm pozitív véleményét a munkámról. A szándékom és a hozzáállásom nem változik a jövőben sem.

Nem, nem lépek vissza, mert az a meglátásom, hogy valódi változást sem Tétényi Éva, sem Romanek Etelka választási győzelme nem hozna. A két említett jelölt mögött álló fő mozgatóemberek évek óta ugyanazok, akkor vajon milyen változásban reménykedhetnek Esztergom lakói?

 

Szavazzon október 12-én rám és a jelöltjeimre, hogy megszüntessük a cirkuszt a testületben és tehessünk Önért és városért!

 

Üdvözlettel:

Stámusz Andrea

 

2014. 10. 03. 14:14

Tisztelt jelölt-asszony!

Kertvárosiként kérdezem. Két, némileg összefüggő kérdésem is van, remélem, értelmezhető az összefüggés:

1.Ön Esztergom túlsó felén lakik. Miért Kertvárosban indul, miért nem a lakókörzetében, amelyben él?

2.Ön a kisebbségi bizottság tagja, elnöke volt az előző ciklusban. Tudna legalább egyetlen egy dolgot felmutatni, ami e téren az Ön nevéhez fűződik? Nem találtam semmi erre utalót, pedig kerestem...

2014. 10. 03. 17:53

Kedves Wolf!

 

Az első kérdésére a szeretgomon található bemutatkozásomban megtalálja a választ:

https://www.szeretgom.hu/content/76796-stamusz-andrea-10-vk-es-polgarmesterjelolt-bemutatkozasa

 

Valószínűleg nem a képviselő testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyvei között nézett szét, mert ott megtalálhatta volna a következőket:

 

Képviselőként a leállított Roma ösztöndíj program újbóli folytatását javasoltam, a Töltés utcában található önkormányzati ingatlanok rendezése ügyében intézkedést kezdeményeztem, veszélyes hulladékok elszállítása ügyében ( azbeszt) az illetékes hatóságokhoz fordultam…ez már több, mint egy Kacsintás

Kertvárosban pedig foci kapukat állítunk fel.

 

Kérem, hogy szavazzon rám és jelöltjeimre október 12-én!

 

üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 10. 02. 18:43

Tisztelt Jelölt-asszony!

 

https://szeretgom.hu/content/77028-uj-adossagrendezes-indul

 

Ennek fényében Ön kifizette volna/kifizetné Gimesinek a szavatossági per miatt visszatartott összeget?

 

2014. 10. 03. 17:32

Kedves Kérdező!

 

Én a szavatossági per megindításával egyidejűleg bírói letétbe fizettem volna ki a visszatartott összeget és ezt még most is megtenném, hogy a bíróság az összeg sorsáról a szavatossági per után dönthessen.

 

Köszönöm a kérdését és kérem, hogy szavazzon rám és jelöltjeimre október 12-én, hogy a múlttal le tudjunk számolni és előre tudjunk tekinteni.

 

Üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 10. 02. 11:54

Korábbi kérdéseimet teszem fel ismét, most épp Önnek:

 

Miért hagyta cserben a Jobbik Tétényi Évát azután, hogy 2010-ben teljes mellszélességgel támogatták a polgármesteri indulását? Nem gondolja, hogy olyan olvasata is létezik ennek a dacos külön indulásnak, ami szerint a Jobbik a Fidesz mellé állt be?

 

Van olyan csillag- és bolygó együttállás ami melett hajlandó lenne Ön visszalépni mégis Tétényi Éva javára?



2014. 10. 03. 17:28

 

Kedves Lucky!

A Jobbik 2010-ben nem indított saját polgármester-jelöltet, mivel Meggyes Tamás leváltásának az volt az egyetlen járható útja, ha vele szemben csak egy jelölt indul.  A saját programunk és Tétényi Éva programja is részben átfedte egymást, ezért ez akkor nem okozott gondot.

Számtalan olvasata létezik az indulásomnak, de ezek többsége a kis nyuszi és a sapkája történet, azaz ha indulok akkor a Fidesz, ha nem indulok akkor Tétényi Évát támogatjuk.  Ezzel szemben az indulás egyedüli oka az, hogy a 4 év során a program nem került megvalósításra, így azt a saját csapatunkkal fogjuk megvalósítani.

Nincs.

Szavazzon október 12-én rám és a jelöltjeimre, hogy tehessünk Önért és a lakókért!

 

üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 09. 29. 14:00

Tisztelt Polgármester- Jelölt ! 

A Vállalkozók Esztergomért  Egyesület közhasznú szervezet,amelynek tagjai fizették be Esztergom városának  2013-ban a 2.631.360.000 Ft helyi iparűzési adó mintegy kétharmadát. Egyesületünk szeretné megismerni az október 12-i önkormányzati választáson induló összes polgármester-jelölt véleményét az esztergomi vállalkozásokkal kapcsolatban. 

Megtisztelné Egyesületünket, ha válaszolna a feltett kérdésekre! 

- Ismeri –e az Önkormányzat és a vállalkozói szféra jelenlegi kapcsolatát, ha igen milyennek ítéli azt meg? 

-  Ha Ön lesz a polgármester, mely területeken és milyen módon kíván együttműködni 

        a/  a helyi vállalkozásokkal 

        b/  a Vállalkozók Esztergomért Egyesülettel? 

        -     Milyen, a helyi vállalkozókat támogató konkrét elképzelései vannak?   

        -     Milyen elképzelései vannak az Ipari Park fejlesztésével kapcsolatban? 

 A Város képviselő-testülete idén májusban elfogadott egy határozatot a” Helyi iparűzési adó  meghatározott részének az adózó javaslata szerinti célirányos felhasználása” tárgyban. 

Az elfogadott javaslat két elemében különbözik az eredeti, a Vállalkozók Esztergomért Egyesület által megfogalmazott, képviselői indítványként elhangzott korábbi javaslatától. Egyesületünk javaslata az iparűzési adó 2%-nak szabad, közcélokra való felhasználásáról szólt,  míg a májusban elfogadott pedig legfeljebb 500 000 Ft-ban határozza meg a célirányos felhasználást, és a felhasználás célját is jelentősen leszűkíti. 

- Polgármesterként támogatja-e, hogy az esztergomi vállalkozások adójuk 2%-át teljes egészében kizárólag  közösségi célokra, de ezen belül szabadon használhassák fel? Ha igen , egyetértene-e azzal, hogy az Egyesület töltené be - az Önkormányzattal egyeztetve  - a célok meghatározásához a koordináló szerepet. 

( Ha 2014-ben minden, helyi iparűzési adót fizető vállalkozás élne ezzel a lehetőséggel, akkor ez csupán 54 millió forintot jelentene, hiszen 2013. évben helyi iparűzési adó befizetésből 2.631.360.000 Ft bevétele származott a városnak, 2014. évre pedig  2.700.000.000 Ft iparűzési adó bevétel lett betervezve.) 


Esztergom, 2014. szeptember 16. 

                                                Vállalkozók Esztergomért Egyesület

2014. 10. 03. 17:21

Tisztelt Egyesület!

 

Köszönöm a kérdéseiket és kérem, hogy a válaszaimat  ne tekintsék kimerítő válasznak, inkább gondolatébresztőnek. Sajnos nem ismerem az egyesület gazdálkodását és saját forrásait, valamint azt sem, hogy az HIPÁ-n kívül az egyesület saját vagyona terhére milyen közfeladatokat finanszírozott, de abban teljes mértékben egyet értek, hogy a város felvirágoztatásának a kulcsa a jól működő kkv-k és nagyvállalatok, ennek a tükrében válaszolok most a kérdéseikre:

1.

A közpénzeket ott kell felhasználni, ahol az a közösség érdekét a legjobban szolgálja és ezt úgy kell megtenni, hogy az aranytojást tojó tyúkot ne öljük meg közben. Esztergomban megvalósítanám azt, hogy a költségvetés tárgyalására Esztergom legnagyobb adófizetőit meghívnám tanácskozási joggal. Ha 21 hely van, akkor a 21 legnagyobb adófizetőt, ha 121 hely lesz, akkor a 121 legnagyobb adófizetőt. Egyetértek vele, hogy a befizetett adót részben arra kell fordítani, hogy a befizetők szükségleteit fedezzük vele és kedvező feltételeket teremtsünk ezzel a vállalkozások gyarapodásának.

2.

A helyi vállalkozások támogatását elsősorban a felkészítésük hatékonyabbá tételében tudom elképzelni, mert nem hiszem, hogy egy támogatásokra számító vagy abban bízó vállalkozás a forrás megszűnése után életképes tudna maradni. ( az inkubátor házakat jó ötletnek tartom, de ez csak az első lépés a sikerhez, ugyanis  „nem halat kell adni az éhezőknek, hanem hálót”..) Nem célja egy közösségnek, hogy olyan vállalkozásokat tartson fenn, amelyek támogatás nélkül életképtelenek lennének, mert azok akkor nem a közösség szükségleteit elégítik ki, hanem más célt szolgálnak.

3.

A Vállalkozók Esztergomért Egyesülettől azt várnám el ebben a folyamatban, hogy egy mentori hálózattal segítse a kezdő vállalkozásokat a kezdeti akadályok áthidalásában, hiszen a legtöbbet a sikeres vállalkozóktól lehet tanulni. Ehhez a képzéshez minden támogatást megadnánk. Elképzelésem szerint kizárólag aktív, saját – nyereséges – vállalkozással rendelkezők segíthetnének szervezett keretek között szakmai tanáccsal a kezdő vállalkozóknak.

4.

Az ipari park fejlesztését a már ott működő cégek tulajdonosaival egyeztetve tudom csak elképzelni.

5.

Önök konkrét adózási és költségvetési javaslatot kérdeztek tőlem végül. Erre azt tudom ígérni, hogy amekkora összeget a Vállalkozók Esztergomért Egyesület adózás utáni saját forrásból közfeladatok ellátására fordít, ugyanakkora összegű közpénz közösségi célú felhasználásáról dönthet majd. Ha Önök olyan áldozatot hoznának, hogy a saját pénzüket is közösségi célok elérésére fordítanák, akkor meggyőződésem, hogy közösség javát szolgálná, ha ugyanekkora közpénz közösségi célú felhasználásáról is dönthetnének.

 

A megfizetett HIPA 2%-nak közcélú felhasználásáról való döntés átengedését a befizetőnek a NAV köztartozásmentes adózói adatbázisában szereplő cégek esetében kifejezetten támogatnám. A közpénzek felhasználásáról való döntéshez szükséges koordináló szerepet nem egy egyesületnek szánnám, hanem mondjuk az 5 legnagyobb adófizetőnek, ami akár évente is változhat.

 

Remélem a válaszaimmal tudtam támpontot adni Önöknek abban, hogy lássák, hogy a jól szervezett, és jól működő vállalkozásokra építeném rá Esztergom jövőjét. Van közös bennünk. Egy vállalkozásnak egyetlen célja lehet: az, hogy az emberek egy csoportjának (a vállalkozás célcsoportjának) a hasznára legyen. A képviseleti demokráciában a megválasztott képviselőnek egyetlen célja lehet: az, hogy a választók hasznára legyen. Ugyanazon az úton vagyunk, ezért biztos vagyok benne, hogy megválasztásom esetén aktív lesz köztünk az együttműködés.

 

Kérem, hogy támogassanak szavazatukkal október 12-én, hogy tudjam Önöket támogatni a következő 5 évben.

 

Üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 09. 26. 12:25

 Kedves Andrea !

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy az esztergomi Jobbik ,hogyan viszonyul, a retorika, de már a tevőlegesség szintjén is a párt jól látható "jobbszélső állásból" a közép felé  tolódásához ? Ami  óhatatlanul is a Fidesz és a jobbik összecsuszását jelenti !

Ön melyik irányvonalat kivánja inkább képviselni ha polgármester lesz ? Csak azt ne mond,hogy csak a város érdekét........ 

Mert ahhoz nem kellene párttagnak lenni ! Igy ez nyilvánvalóan nem is lehet igaz.

  Második kérdésem mennyire elégedett a mult hibáinak feltárásával, mit tenne annak érdekébe,hogy kiderüljön hova tűnt el 2000-2010-ig mintegy 45-50 milliárd Ft.Saját forrás ! A város kasszájából ? Mennyiben látszik ,vagy nemlátszik ez a városon ?

2014. 10. 03. 17:16

Tisztel Endrédi úr!

Mi, vagy ki van középen Ön szerint? Mert pld a DK-hoz képes valóban a jobb szélen vagyunk.

A Fidesz egy populista párt, ahol a liberálisoktól kezdve a már radikálisoknak mondhatókig mindenféle ember megtalálható. A Jobbikban vannak radikálisok és kevésbé radikálisok, akik ugyan azt az értékrendet, csak másképpen kommunikálják.  Tehát átfedés van, de összecsúszásról szó sincs, hiszen a Fidesz egy polgári liberális párt, a Jobbik pedig egy radikális nemzeti párt. Ez Önnek, mint volt Jobbik tagnak gondolom nem kell tovább magyaráznom.

Megmagyarázom a párttagság előnyeit: A törvényhozásban ( Parlamentben, a megyénéknél ) csak a pártoknak van képviselete, ezért ha a törvény a gyakorlatban nem működik, akkor csak a pártoknak van lehetősége módosítással élni. A helyi civil szervezetek tagjai,  ahogy a helyi párttagok is lokálpatriótákból állnak. A helyi civil szervezeteknek is  van működési szabályzata ugyanúgy, mint a pártok helyi szervezetének. Azonban amíg helyi civil szervezetek csak lokális érdekérvényesítéssel, addig a pártok helyi szervezetei a fent említett módon magasabb szinten is rendelkeznek érdekérvényesítési képességgel. A jobbik szervezetei nagyon nagy önállósággal rendelkeznek szemben pl. a fidesz vagy az mszp szervezeteivel.

De bizony mondom, de nem csak mondom, hanem teszem is amit eddig is tettem:  A városlakók érdekeit szem előtt tartva, a lelkiismeretem szerint tevékenykedtem és a jövőben is ezt fogom tenni.

Akik hozzám fordultak, azok ezt azért tették, mert látták és tapasztalták, hogy sosem azt  kérdeztem melyik párt szimpatizánsa, hanem azt, hogy miben tudok segíteni.

Eddig is számtalan gyanús vagy egyértelműen a város kárára elkövetett ügyben tettünk lépéseket. Amik sajnos vagy a rendőrségen vagy az ügyészségen vagy a bíróságon vagy a Fidesz többségű testületen akadtak fent. De nem arról vagyunk híresek, hogy könnyen feladnánk. Több képviselővel, nagyobb mozgástérrel újra nekifutunk az ügyeknek, hiszen van olyan érintett akinek azóta megszűnt a mentelmi joga és olyan is aki eddig a testületnek köszönhetően kerülte el a felelősségre vonást.

 

Szavazzon október 12-én rám és a jelöltjeimre, hogy tehessünk Önért és a lakókért!

 

Üdvözlettel:

Stámusz Andrea

 

2014. 09. 26. 12:18

Kedves Andrea, 

- elképzelhetőnek tartja, hogy visszalép? 
- ha igen kinek a javára (két válasz lehetséges: Romanek/Tétényi) ? 

2014. 10. 03. 17:06

Kedves Rumor Control!

1. Nem
2. Ezek után ez a kérdés aktualitását vesztette

 

Szavazzon október 12-én rám és a jelöltjeimre, hogy tehessünk Önért és a lakókért!

üdvözlettel:

Stámusz Andrea

2014. 09. 26. 11:10

Tisztelt Polgármesterjelölt!                

Én minden jelöltnek ugyanazokat a kérdéseket teszem fel:

 

Hol látja Esztergom város kitörési pontjait (kérem ezeket röviden mutassa be)?

Milyen szakemberekre, kikre fog támaszkodni a fentiek megvalósulása érdekében, ha nyer?

A Prímás-sziget és a belváros fejlesztési koncepciójáról mi a véleménye (Élményfürdő, Zöldház, Fürdőszálló, Széchenyi tér)?

Ön szerint városunknak az eredeti stratégián változtatnia kell?

A szigeten elkezdett szerkezetkész beruházásoknál milyen megoldásokat javasol, milyen irányba lehetne elmozdítani a jelenlegi helyzetet (függetlenül attól, hogy magánberuházásokról van szó)?

A belvárosban uralkodó állapotot milyen módon kívánja rendbe tenni?

A város parkolásáról hogyan vélekedik?

2014. 10. 03. 17:03

Kedves Mátrix!

 

Köszönöm a kérdéseit.

1.

A város kitörési pontjait a lakókban látom. Egészen pontosan a vállalkozói kedvben, a kis- és középvállalkozásokban. Szerintem a kkv-kon múlik, hogy egy város hogyan néz ki és milyen az élet benne. Minél több a jól működő kkv Esztergomban, annál látványosabban fog a város fejlődni és annál nagyobb öröm lesz itt lakni. Ehhez szükséges természetesen a vállalkozóbarát önkormányzati magatartás is. Mi ezt fogjuk képviselni.

2.

Olyan szakemberekre fogok támaszkodni, akik már oldottak meg sikeresen olyan helyzeteket, amilyen most Esztergomban van. Neveket most nem sorolok fel, de biztosítom róla, hogy nem kalandorokról van szó.

3.

Van, amit megvalósítani kell és van, amit újragondolni. Ez a kérdés túl általános ahhoz, hogy konkrét választ tudjak néhány mondatba belesűríteni. A lényeg, hogy a rendteremtést nem mindig a rombolással kell kezdeni....

4.

Szerintünk Esztergomnak jelenleg nincs a szó valódi jelentése szerinti stratégiája, csak sodródik az árral. Esztergom jelenleg egy kormányos nélkül hánykolódó hajó a háborgó tengeren.

5.

Vannak terveink, ötleteink, amelyekről az érintett körzet képviselőjének programjában is olvashat. Ha döntési pozícióba kerülünk, akkor először is tisztán szeretnénk látni, ezért gazdasági, jogi és műszaki szakemberekkel átvizsgáltatjuk és kidolgozzuk a lehetséges megvalósíthatósági stratégiákat. Kizárólag ezután van értelme beszélni a hasznosítási alternatívákról...

6.

Az első kérdésére adott válaszomban találja a válaszomat erre a kérdésére.

7.

Felülvizsgálnánk a parkoló övezeteket, hol szükséges, hol nem szükséges a fizető parkolás. Parkolás üzemeltetése közvetlen önkormányzati kézben lenne. Differenciált zóna rendszer bevezetése.

 

Köszönöm a kérdéseit és megválasztásom esetén várom észrevételeit és javaslatait!

 

Szavazzon október 12-én rám és a jelöltjeimre, hogy tehessünk Önért és a lakókért!

 

Üdvözlettel:

Stámusz Andrea