Gyorsan ment a motoros, bukott is Bajnánál
Bulvár
2014. márc. 31.

<p>Kórházba került egy motoros, miután kisodródott egy kanyarban a Héreg és Bajna közti úton.</p>

Személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt 2014. március 30-án Héreg és Bajna között. Egy motoros ütközött szalagkorlátnak. A kétkerekűvel közlekedő férfi egy erősen balra ívelésű kanyarban vesztette el uralmát a járműve felett. A motorossal szemben több szabálysértési eljárást is indított az Esztergomi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya. Feljelentették őt, mert nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg járműve sebességét és azért is, mert vezetés közben nem tartotta magánál vezetői engedélyét.

 

 

 

Idén korábban kezdődött a motorkerékpáros szezon. A motorosok rendszeres megjelenésére minden közlekedőnek számítania kell. A napjainkban uniós szinten is elfogadott szakértői álláspont szerint egy motorkerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor(!) nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőnek. Ennek számos oka van. A motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. A motorosok emellett kevésbé észlelhetők, mint a nagyobb méretű járművek.

 

 

 

A motoros balesetek elkerülésére, megelőzésére minden közlekedőnek törekednie kell, a jogszabályi előírások, továbbá a partnerség elve alapján. A gépkocsivezetők mellett persze a motorosok is sokat tehetnek azért, hogy ne váljanak baleset részesévé, illetve áldozatává. A láthatóság-észlelhetőség biztosításával, a kiszámíthatósággal, és a KRESZ előírások betartásával sok baleset elkerülhető lenne, vagy a baleset bekövetkezésekor a sérülés súlyossága lenne enyhébb.

 

 

 

Az egyéni biztonság egyik legalapvetőbb módja, hogy a motorkerékpár vezetője és utasa mindig viselje a bukósisakot. Nem létezik olyan rövid távolság, mely indokolhatná ennek mellőzését. Hazánkban a ”nagymotorokat” vezetők általában viselik a fejvédőt, a segédmotor-kerékpárral közlekedők azonban gyakran hanyagolják a hordását. Komárom-Esztergom megyében a passzív biztonsági eszközök használatát fokozottan ellenőrzik a rendőrök és folyamatos sebességellenőrzésre is számíthatnak a járművezetők a megye teljes területén.

 

/KEMRFK/

(forrás)