Fejlesztések a Pilisvörösvár-Esztergom vonalon
Gazdaság
2012. márc. 19.

<p><span id="ctl05_lbLead"> (MTI) - Fejlesztik a Pilisvörösvár-Esztergom vasútvonalat: a 19 milliárd forintos beruházással 32,7 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, a közlekedés gyorsabb lesz, de a beruházás ideje alatt Pilisvörösvár és Esztergom között csak autóbusszal lehet majd utazni.</span></p>

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) hétfőn az MTI-t arról tájékoztatta, hogy Piliscsaba és Esztergom között a rekonstrukciós munkálatokkal a sebesség a jelenlegi óránkénti 60-ról 70-100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár-Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10 perccel rövidebb lesz a menetidő.
A budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát érintő beruházás során a pálya mellett alul- és felüljárókat létesítenek, átépítik az állomások peronjait, valamint összesen 11 helyszínen 848 férőhellyel P+R parkolókat építenek, és Dorog mellett az átszállást megkönnyítő buszfordulót létesítenek.
A beruházás miatt előreláthatólag június 16-tól 2013. március 31-ig Pilisvörösvár és Esztergom között autóbusszal lehet utazni. A Pilisvörösvár-Piliscsaba közötti munkálatok várhatóan 2013. végére, míg a Piliscsaba-Esztergom közötti munkák 2013. közepére készülnek el.
A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium, melyben az A-Híd Építő Zrt. a vezetésével, a Vasútépítők Kft. és a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG vesz részt, 10,4 milliárd forintos nettó beruházási költséggel.
A Piliscsaba és Esztergom közötti szakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium, melyben a Vasútépítők Kft. a vezető, tagjai a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG és az A-Híd Építő Zrt., 8,7 milliárd forintos nettó beruházási költséggel.
A NIF Zrt. kapcsolódó beruházása az Északi Vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár vonalszakasz átépítése. A Szentendrei út-Pilisvörösvár között második vágány épülhet, így a sebesség a jelenlegi 60-ról óránként 80-100 kilométerre növekedhet.
A teljes Északi Vasúti Duna-híd és Esztergom közötti vonalszakasz átépítésének tervezett befejezésekor, 2014 nyarára a menetidő Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között 1 óra 12 percre csökken.
Külön beruházási ütemben valósulhat meg a vasútvonal villamosítása, az esztergomi állomás átépítése, a Bécsi út és a vasútvonal szintbeli keresztezésének kiváltása és a Rákosrendező-Újpest vonalszakasz átépítése.

 

(forrás)