Megszünteti a helyi tömegközlekedést Esztergomban június végén a Vértes Volán Zrt., mert az önkormányzat három éve nem fizet a szolgáltatásért. A tartozás eléri a 112 millió forintot.
Németh Tamás, a Vértes Volán Zrt. vezérigazgatója szerint a problémát súlyosbítja az önkormányzatnál indult adósságrendezési eljárás, aminek keretében a tartozást befogadták, de sem garancia, sem határidő nincs a fizetési kötelezettségre. Valószínűsíthető, hogy az elmúlt három évre és az idei hat hónapra vonatkozó szolgáltatási árnak egy részét veszteségként kell elkönyvelni.
A tömegközlekedési szerződés felmondásáról a közlekedési vállalat hétfőn személyesen kézbesített levélben értesítette az önkormányzatot, miután többször is eredménytelen kísérletet tett a vita rendezésére - tette hozzá.
A Vértes Volán Zrt. sajtóközleménye
Nyártól helyközi járatokkal utaznak az esztergomiak Felmondja helyi járati szerződését a Vértes Volán
Eredménytelennek bizonyult minden kísérlet, amellyel rendezni lehetett volna a Vértes Volán Zrt. és Esztergom városának üzleti viszonyát. A helyi autóbuszjáratokat az ötvenes évek elejétől üzemelteti a közlekedési vállalat. A jogelődök után a Vértes Volán Zrt. az utóbbi négy esztendőben évente meghosszabbított szerződéssel látta el közszolgáltatási feladatait, melyre minden évben pályázatot írt ki a város. A volán társaság folyamatosan alkalmazkodott a változó körülményekhez, így többszöri határidő-módosítással teljesítette a helyi járati a szerződésben rögzített feladatokat.
Esztergom a megrendelt szolgáltatásokért vállalt fizetési kötelezettségeinek három éve nem tesz eleget, a tartozás összesen 112.075 ezer forint a közlekedési vállalat felé.
A szolgáltatás további sorsáról, egy esetleges újabb pályázatról szóló előterjesztés többször is szerepelt az önkormányzati testület napirendi tervei között, de vagy az érdemi döntésre, vagy már a téma tárgyalására sem került sor.
A Vértes Volán Zrt. ez év április 4-én, súlyos szerződésszegésre hivatkozva három hónapos felmondási idővel, a többször módosított helyi járati közszolgáltatási szerződést felmondta. Ezzel a tanév végéig biztosított a helyi autóbuszok menetrendszerinti közlekedése Esztergomban.
„A felek között hatályos közszolgáltatási szerződést Esztergom Város Önkormányzata több alkalommal szándékosan és jelentős mértékben megszegte, amely következtében a Vértes Volán Zrt. az ügy békés úton történő rendezésére irányuló eredménytelen kísérleteit követően a saját gazdasági egyensúlyának megtartása érdekében a szerződést kénytelen felmondani.” – szerepel az önkormányzatnak hétfőn küldött levélben.
Németh Tamás, a Vértes Volán Zrt. vezérigazgatója a szerződés felmondásával kapcsolatban elmondta: többször is kísérletet tettünk a néhány éve akadozó, de hatvan esztendősre datálható üzleti kapcsolat rendezésére – sajnos sikertelenül. Október óta minden fórumon arra törekedtünk, hogy a várossal közösen találjunk megnyugtató megoldást. Külön nehezíti a helyzetet az adósságrendezési eljárás, melynek keretében a tartozást befogadták ugyan, de semmi garancia, határidő nincs a fizetési kötelezettségre, annak mértékére. Ráadásul nem is a teljes összeg megtérítéséről van szó. Így az már most látszik, hogy az elmúlt három év és az idei hat hónap szolgáltatási árának egy részét veszteségként kell elkönyvelni. Felkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és kidolgoztunk egy áthidaló megoldást. A helyi közlekedés megszűnésével a helyközi autóbuszjáratok menetrendje alakul át úgy, hogy részben használhatók legyenek a járatok az Esztergom város határain belüli eljutásra is. A felhalmozott tartozás megfizetéséről természetesen továbbra is folynak a tárgyalások, de a veszteséget nem növelheti tovább a társaság. Állami forintokból is működő cég felelős vezetése nem engedheti meg magának azt, hogy tovább finanszírozzon egy veszteséges szolgáltatási területet.
A legjobb megoldás az lenne, - amit eddig is szorgalmaztunk-, ha pályázatot írna ki a város a helyi közlekedés ellátására, és olyan szolgáltatást alakítana ki annak nyertesével, amely a lakosok számára megbízható utazási lehetőséget, az önkormányzatnak pedig vállalható anyagi feltételeket jelentene.
Néhány dátum az elmúlt évekből:
2008. december 18.: egy éves, határozott időtartamra kötött helyi járati közszolgáltatási
szerződés
2009. december 17.: a megszűnés időpontja 2010. június 19-re módosult
2010. május 7.: pályázati felhívás közzététele a közszolgáltatás további biztosításának
érdekében (a nyertes kihirdetésére és a szolgáltatást biztosító szerződés megkötésére még a
meghosszabbított közszolgáltatási szerződés időtartama alatt sem kerülhetett sor)
2010. június 18.: a szerződés időbeli hatálya módosult a május 07-n közzétett pályázat
nyertesével való szerződéskötés napjától számított 30. napig
Lehetséges, hogy ez egy szóbeli paktum volt a korábbi VV vezető és Meggyesék, között, hogy azért nem követelték a pénzt, mert a bérleten vastagon megvolt?
Lehetséges, hogy ha "lepapírozták" volna - ugyan most kattanna a bilincs, de - nem lehetne követeléssel előállni?
Lehetséges, hogy csak azért változott meg a magatartásuk, mert idén esély sincs a bérlet általi kompenzálásra?
Vagy ugyanazért, mint a TIVI?
He?
Ehhez ennyit tudok hozzáfűzni. Nem neked válaszoltam és nem rólad válaszoltam, hanem azokról, akik átveszik a te poénosnak szánt kommentedet egy az egyben. Mer' ám én értem a szmájlit...
OK, én is lezártam, viszont az eszement NEM RÁD vonatkozott, de tényleg hagyjuk!
Nem szólítottalak meg, csak hivatkoztam rád. A dorgálást meg csak azért kérdeztem (na nem mintha járna), mert az én "ezek mekkora srácok"-ja rosszul esett Birtokosnak, míg a te "eszement"-ed meg simán átment.
Részemről ezzel az egész lezárva. Ez nem kissé értelmetlen diskurzus.
Mivel megszólítattam, ezért válaszolok:
Miért is kellene dorgálást kapnom?
Tessenek rollert vagy bicót osztani akkor!
Veszem a fáradtságot. És ha megnézed a hozzászólásom én Burkon A.-nak válaszoltam. Ő nem kap dorgálást? Amúgy honnan kéne tudnom, hogy te vagy a Frenkie3? Nem egy szerencsés név a kommentelésekhez.
Várom a Te válaszodat is.
Na, szépen vagyunk. Már Te is...
Ezt nekem szántad. Kikérem magamnak, hogy "ezekhez" sorolsz! Képzeld, láttam a mondatvégi jeleket. Megerősítésnek szántam az általad félre értett szövegem. Vedd már a fáradtságot és olvasd el egy adott nick hozzászólásait mielőtt beszólsz valakinek!
A Meggyes által gyalázott Gyurcsány kormány kinevezett emberével, a Vértes Volán korábbi vezérigazgatójával, az elmúlt években Meggyes milyen jól "mutyizgatott", hogy az a kommunista vezérigazgató szemet hunyt Esztergom/Meggyes nem fizetése felett.
Tamás, nem vagy te is kommunista???
"A lényeg, hogy a város kitűnően működött addig, míg Tétényi és a mögöte álló "sötét erők" csődbe nem vitték. :)"
Ha lenne viccverseny, ez biztosan győzne!
Nem csoda. Ahogy hallom boldog, boldogtalan igénybejelent az adósságrendezési eljárás keretében, hátha elsiklanak felette, adóelkerülési trükközésre is jó az ilyesmi.
Kedves Fórumozók!
Nem tudja valaki, hogy 2009-ben és 2010-ben Meggyes -Pataki cége mennyit kapott gyermek -szállítás címén?
Úgy tudom ez az összeg meghaladja a mai tartozás kétszeresét. Vagy talán több? Javítsatok ki.
Talán elég lett volna az adóság törlesztésére!
No, de itt a haver és a saját zseb volt a fontos, nem a tömegközlekedés!
Akik ebben az ügyben is Tétényi Évát hibáztatják, mint azt az alábbi hozzászólásokban is fellelhető, azzokkal nem kell foglalkozni,
mert ugyan olyan agymosáson mentek keresztül, mint a M1es frakció tagjai.
Jaj, majd elfelejtettem!!!
Tétényi Éva akkor sem /2009-ben/ szavaztatta meg az átcsoportosítást, így kénytelenek voltak Pataki cégének megitélni a támogatást!!!
Ilyen egyszerű ez!!!
Na, mondjuk ezen a jelentős mértékű szerződésszegésen jót nevettem, korábbi tapasztalataim alapján ez a szolgáltatót illetően ugyanígy elmondható…
A három évnyi tutyimutyiskodásnak is nyilván megvan az oka. Egyrészt a jegy- és bérletbevétel a társaságot illeti, ami – bár nem fedezi a szolgáltatással kapcsolatos kiadások egészét – azért jelentős összeg, tekintve, hogy a város évek óta minden évben megvette a bérletet minden esztergomi diáknak, olyanoknak is, akik egész évben egy métert sem utaztak busszal, és olyan időszakokra is, mint a nyári szünet, amikor egyébként jelentősen (akár 50%-kal) csökken a kedvezményes bérletet vásárlók száma.
Másrészt: amennyire emlékszem, a közszolgáltatási szerződés olyan feltételeket támasztott a pályázókkal szemben, amiket magánvállalkozóknak esélyük sem lett volna teljesíteni, így aztán nyertes híján mindig meghosszabbították a közszolgáltatási szerződést. Hogy ebbe a VV belement, annak szintén anyagi okai lehettek, mert amennyire így számolgatom, az önkormányzaton most számonkért összeg elég magas egy ilyen színvonalú szolgáltatásért. (Szolgáltatásfejlesztés gyakorlatilag húsz éve nem történt, a menetrend – és így gyakorlatilag a menetteljesítmény – a nyolcvanas évek óta változatlan, ahogy a járművek is, az új buszokat a város vette, tényleg, azokkal mi lesz?) Ez a pénz nyilván egy későbbi időpontban is jól jött volna a szolgáltatónak.
Azonkívül a VV élén történt vezetőváltás (a korábbi vezérigazgatót a BKVval kapcsolatban 2010 januárjában tartóztatták le) szintén eredményezhette, hogy megváltozott a hozzáállás a dologhoz.
Meg az illegális rámpabontás. Meg a városőrségre kidobott félmilliárd (azt kifizették egyáltalán? vagy azt se?).
A Búbánati beruházások nagyon sokba kerültek,meg a gyarapodást hirdető óriásplakátok!oszt jónapot
Köszönjük TAMÁS ez szép munka volt 3 éven keresztűl. Remélem annak a sok nyugdíjasnak is kinyílik a szeme ezek után
akik eddig Önt és a fideszt támogatták.
És sötétek, mint a frissen áztatott anyaföld...
Egyébként azt nem értem: milyen csodában bízott a Volán, hogy 3 éves adósságot nem kezdett el behajtatni ennyi időn keresztül? Ilyen a világon nincs, hogy egy önkormányzat 3 éve tartozik az embernek százmilliókkal és mindenki csak vigyorog.
Mindeközben meg 300 milliót elcseszett Meggyes a Hídlapra meg az ETV-re....