Nem tetszik az Opelnek a Suzuki esztergomi motorja
Gazdaság
2007. szept. 10.

<p>Az Opelnek problémái vannak a japán partnerével, a Suzukival mivel a vártnál magasabb az Agila szén-dioxid-kibocsátása.</p>

Az Opel új belépőmodellje az Agila második generációja a napokban kezdődő Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét. Az új kisautó 2008 tavaszán jön a piacra, ám pillanatnyilag nem teljesíti a szigorú emissziós előírásokat, amiket Opel a japán partnerétől vár. Konszernkörökből tudható, hogy a kisautó szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként több, mint 130 gramm. A gyári álláspont szerint a piaci bevezetésig még elegendő idő áll rendelkezésükre ahhoz, hogy a kibocsátást az elvárásoknak megfelelően csökkentsék.

Az Opel egyik vezetője, Klaus Vize már kevésbé türelmes: „Az Agila utód széndioxid-kibocsátása nem lépheti át a 119 gramm/kilométer értéket. Egyértelmű állásfoglalásra van szükség. „Mint egy környezettudatos márka nem fogadhatjuk el a magasabb értéket. Egy ilyen városi autóval meg kell felelnünk a vállalat zöld imagének. – és példamutatóként kell fellépnünk.” Ezenkívül szükségesnek tartják egy, az Agilánál kisebb városi autó bevezetését, ami felveszi a versenyt a Smart ForTwo-val és a VW Polóval.

Tavaly 27 ezer 700 Opel Agilát gyártottak a lengyel Gliwice-i gyárban, ahol emellett még 3300 Suzuki-Wagon R+ model is készült. Az új Opel Agilát és a Suzuki Splasht továbbra is az esztergomi Suzuki gyárban fogják gyártani.

forrás:Automenedzser.hu

(forrás)