A Szent-Istváni kollektív tudatalatti működésbe lépett

A Szent-Istváni kollektív tudatalatti működésbe lépett

2009.08.30. 22:21

Vasárnap este eddig ismeretlen okokból működésbe lépett az úgynevezett Szent -Istváni kollektív tudatalatti elme Esztergomban.

Nagyboldogasszony hívó szavára frissen kirúgott Szent Istvános tanár, megmaradt tanárok, volt tanárok, jövőjükért aggódó diákok és szüleik, ismerőseik érkeztek a szobor talapzatához. Ugyancsak felderíthetetlen okokból mindenkinél volt egy papír. De a legelképesztőbb ez után történt: talán a szél lehetett, vagy csak valami felsőbb erő késztette őket az alábbi képeken látható cselekedetre.

 

A flashmob képeit itt találhatod.

2009.08.31. 11:55

Remélem sok szülő ott lesz az évnyitón!

2009.08.31. 11:49

Holnap az évnyitó után megkérdezem Kurnászt, hogy most akkor mire számíthatunk, egyáltalán milyen oktatás lesz az iskolában. Gondolom már meg van a gyermekem új osztályfőnöke, testnevelés, történelem, matematika, informatika, német tanára. Ja, és természetesen velük is szeretnék találkozni. Remélem rajtam kívül több szülő is hasonlóan tesz.

2009.08.31. 10:35

Először a Szigmédiára írtam, de átteszem ide is, hogy meglegyen:

Eszembe jutott valami, amit úgy érzem, hogy le kell írnom nektek.

Én az utolsó 4 osztályos gimnáziumi osztályba jártam, 1993 és 1997 között. Első évben nagyon jó tanárokat kaptunk: Gyöngyös Pétert matekból, Holló Ervint magyarból (a műszaki egyetemre tanultam tovább, de olyan szintű irodalomelméleti alapozást kaptunk tőle, hogy a mai napig fel birom sorolni a metafora 4-5 típusát), Kiss Tamást földrajzból, Bányai Mátyást fizikából, és még tudnám sorolni, de nem teszem. Amiért Gyöngyöst, Hollót és Bányait emelem ki az az, hogy mindhármukat - szülői nyomásra - másodévre lecserélték az osztályunkban.

Eltelt három év, és érettségi előtt ugyanazok a szülők már úgy nyilatkoztak, hogy igen nagy hiba volt azon dolgozniuk, hogy mindez megtörténjen. Feltehetjük a kérdést: miért? Nos, nem azért, mert az új tanárok rosszabbak lettek volna elődeiknél. Hanem azért, mert a tanárcsere, a váltás nem egy esetben, nem egy diáknál és nem egy tantárgyban okozott gondokat az érettségi felkészülés alatt. Nálunk egy év esett ki az új tanárok számára az érettségire felkészítésre: egyes diákok bizonyos első éves hiányosságaira - amivel az eredeti tanárok biztosan tisztában voltak - csak közvetlenül az érettségi előtti ismétlő időszakban derült fény.

Elképzelni sem tudom, hogy mekkora törést okozhatott volna az, ha ez a csere utolsó évben, az érettségi előtt történik meg. Itt nem arról van szó, hogy egy osztályba jön egy új gyerek, akit meg kell ismerni, be kell illeszteni - jön egy új tanár, aki semmilyen előismerettel nem rendelkezik arról, hogy milyen tematika alapján, milyen ütemezésben milyen célokkal mit is tanult egy osztály a korábbi években, és neki kell befejeznie ezt a munkát... Egy-egy esetben talán még sikerülhet is, nade hány osztályt és hányszorosan érint mindez?

Ha én most szülő lennék, minden fórumon és minden szinten, minden eszközzel tiltakoznék a gyermekem továbbtanulásának ilyen szintű gondatlan veszélyeztetése miatt...

Nagyon elborult egy elmével bír az, aki azt hiszi, hogy a tanárokat úgy lehet cserélgetni, mint a villanykörtét...