Felborult a BMW

Felborult a BMW

2009. 07. 12. 10:07

Halálos baleset történt vasárnap hajnalban a Tát és Esztergom között úton. Ketten meghaltak, ketten súlyosan megsérültek. Egyikük sem kötötte be a biztonsági övet, mind a négyen kirepültek az autóból.

Glász Gábortól, a mentőszolgálat megyei mentésirányító csoportjának vezetőjétől megtudtuk: információik szerint a BMW felborult. Az autóban négyen utaztak, közülük ketten a helyszínen életüket vesztették.

Az Esztergomot Táttal összekötő 11-es úton szombat éjszaka történt a halálos baleset. Esztergomból haladt Tát felé egy BMW típusú személyautó, amely feltehetően megcsúszott, letért az útról majd egy fának csapódott, amely visszalökte az útra, s végül megint egy fának csapódott a jármű.
Ketten súlyosan sérültek, egyikük állapota életveszélyes, őt a tatabányai Szent Borbála Kórház baleseti sebészetére szállították, majd az intenzív osztályra vitték. A negyedik sérültet az esztergomi Vaszary Kolos Kórház baleseti sebészetén szállították. A kocsiban fiatalok utaztak, valamennyien felnőtt korúak.

Léber Gabriella, a megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense a Kemma.hu-nak elmondta, hogy a kocsit feltehetően a 24 éves T. Richárd vezette, de egyelőre nem tudni, hogy ki hol ült, mert mindannyaian kirepültek a kocsiból.

T. Richárd a helyszínen életét vesztette, a valószínűleg mögötte ülő húsz éves fiú szintén meghalt. A feltételezhetően jobb oldalon ülők közül az egyik utas súlyos, életveszélyes koponya- és gerincsérülést szenvedett, míg a negyedik utas súlyos sérüléseket szenvedett.

A baleset körülményeit szakértők bevonásával vizsgálja a rendőrség, de az már most biztosan megállapítható, hogy az autóban utazók közül senki sem kapcsolta be a biztonsági övet

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kek-hirek-bulvar/halalos-baleset-mind-a-negy-fiatal-kirepult-a-bmw-bol-244798

 

 

 

gömbicica

2009. 07. 22. 11:08

Nem tudom illő e valamit is irni ilyen helyzetben, de nagy hirességek esetén is történnek megemlékezések, igy talán nem követek el hibát.

 

Ma 9 órától volt az utasként elhunyt 20 éves Tamás temetése a belvárosi temetőben.

Szivszoritó látvány volt a sok könnyeivel küszködő virágokat szorongató fiatal jelenléte. A Poór Antal téri templomból jött az atya, aki  nagyon szép beszédet mondott.

Kedves Tamás! Tudom már nem olvashatod, hallhatod a hozzád intézett mondatokat, de az emlékek megmaradnak mindnyájunkban, akik ismertek, szerettek.

Utolsó utadon méhektől zsongó fákról hulló virágszirmok kisértek. Nyugodj békében.

 

Kedves Fiatalok, akik elkisértétek Tamást utolsó utjára!!

Lássátok be, és értsétek meg, hogy a pénz, a fiatalság, a szabadság semmihez sem biztositék. Az élet nagyon szép, nagyon tartalmas tud lenni, ha azzá tesszük, de nagyon törékeny is.

Kivánom nektek, hogy családotoknak ne kelljen ilyen tragédiát átélnie. Legyen intő számotokra ez a nap.

 

Kedves Hozzátartozók! Kivánom legyen elég erejük fájdalmukat elviselniük, és töltekezzenek a mult emlékeiből.

üdv.edi

 

Ha valaki elmenne emlékezni, a sirokat megtalálja, ha a második uton (első a kápolna melletti)  felfelé megy a hegynek. Jobbra először Tamásé, kicsit feljebb  jobbra Ricsié.

gömbicica

2009. 07. 18. 15:49

Tordai Ricsi temetése 21-e 16 óra, Tamásé 22-e 9 óra. Belvárosi temető.

Particédulán biztosan kint van, ha olvastátok erősitsetek meg!!!!

Mária Valéria

2009. 07. 14. 15:15

Én is úgy értesültem, hogy akit tatabányára vittek az meghal, de akit egomban ápolnak, annak mindkét lába eltörött, és az arca se lesz már a régi. Pocit sajnálom őket, de nem a fa volt a hibás így se úgy se ...

2009. 07. 13. 23:59

Ja és előbb elfelejtettem írni, hogy ugyebár pont hátsó kerék hajtású a gép, ahol különböztek a kerekek...

2009. 07. 13. 23:28

az öv már iwiw-en sem volt 'divat'

2009. 07. 13. 23:27

Az iwiw-es képen teljesen más felni garnitúra van a kocsin mint amivel most történt a baleset. És sajnos nem összecserélődött, más felni volt bal illetve jobb hátul (a városban is láttam így korábban). A képeken látszik, hogy az átmérő is más bal és jobb oldalt ezáltal a mérete is. És ez sajnos nagy hiba... Gondoljunk csak bele, hogy más az átmérő - amire megvan az esély - ami sajnos ekkora sebességnél nem kicsit befolyásolja az úttartást, az autó reakcióját kormánymozdulatra, terhelésváltásra. Nem hiába találták ki, hogy egy tengelyen csak és kizárólag ugyanolyan méretű, típusú, mintázatú gumi lehet. Véleményem szerint valamilyen százalékban ez is közrejátszhatott abban ami történt. Ettől függetlenül nagyon szomorú, részvétem a családnak, hozzátartozóknak, barátoknak.

Remélhetőleg sokaknak tanulság lesz, és egy kicsit visszavesznek az utakon.

gömbicica

2009. 07. 13. 23:13

iwiw-en a bal hátsó nem ilyen, mint ami a roncson látható. Bocs, hogy boncolgatjuk a témát :-(( de a miértek mindenkit foglalkoztatnak gondolom. Elnézve ezeket a fiatal szép fiatalembereket, egyszerüen hihetetlen, hogy vége :-((

2009. 07. 13. 22:54

lehet, hogy a méret egyforma, de a mintázat biztosan nem. Azt azért kétlem, hogy tengelyen belül eltértek volna, talán csak összekeveredtek a kerekek (szállítás közben?).

2009. 07. 13. 22:50

Nézem a roncsról készült fotókat. Létezik, hogy más felnik vannak a bal és a jobb oldalon ?

Így képről a gumi méret sem egyforma.

2009. 07. 13. 22:41

nem szabad elfelejteni, hogy a BMW (főként) hátsókerekes autókat gyárt, ezeket igen kevesen tudják vezetni. Erős motorral kombinálva érdekes meglepetéseket okozhat (elektronikák ide vagy oda), még annak is aki egyébként 'gyakorlott száguldozó'. Én ezt tartom a fő oknak az ügyben, hogy "BMW-ben többen halnak".

Az öv bekötéséről meg csak a szokásosat: természetes kiválasztódás. (bocs)

 

Üdv.

2009. 07. 13. 20:14

Kínában is megelégelték a gyakori baleseteket és egy önbíra móresre tanítja az autósokat:

 

http://www.kisalfold.hu/kitekinto/teglaval_dobalja_a_szabalytalan_autosokat_az_egykori_tanar/2106806/

Nálunk sem ártana egy humánusabb, de hatásos módszer.

2009. 07. 13. 18:43

Az ilyen balesetekről szóló hírek 90%-ában vajon miért csak a menő német triumvirátus (Audi-BMW-Mercedes) autói szerepelnek? Talán mert aki beül egy ilyen autóba (nem is autó, státuszszimbólum!), képes elfelejteni, hogy ő is csak egy halandó puhatestű és az őt körülvevő húsz milliónyi vas és műanyag 120+-os tempónál igenis alulmarad egy fatörzzsel szemben. Érdekes jelenség, hogy a Toyota Yaris, Opel Corsa, Peuge0t 207 és társaik sofőrjei sokkal inkább vannak tisztában bizonyos alapszabályokkal, mint a nagyautós intellektusok. Pedig annál a bizonyos 160-nál édesmindegy, miben ülsz: maximum az a különbség, hány darabban szednek össze a mentősök...

Törölt felhasználó

2009. 07. 13. 17:41

2009. 07. 13. 13:07

Úgy hallottam, hogy meghalt a súlyosan sérült utas is... Részvétem. Egy túlélő maradt, de neki "csak" lábtörése van.

Azt is hallottam, hogy az autóvezető eléggé ittas állapotban volt...

gömbicica

2009. 07. 13. 11:21

Sajnos ismertem mindkét ehunytat, egyik fiunak a szüleit is. Este kint voltunk a koncerten a Széchenyi téren, ők is ott élvezték a zenét egy társasággal. Pár óra mulva meg kapták a hirt, hogy a nagyobbik fiuk baleset áldozata lett. Részvétem a szülőknek. Csak remélni tudom, hogy a kisebbik gyerek, és a többi barát  máshogy fog az élethez hozzáállni.

2009. 07. 13. 10:38

Tényleg nem a dsarosi által írt ezüst autó volt. Ez egy fekete hetes volt... Most tudtam meg, hogy ismertem a vezetőt. Pontosabban a szomszédunk volt még réges-régen, akkor még aranyos kisfiú volt, talán még játszottunk is együtt.

Nos azóta nem sok jót hallottam felőle. Az elmondások alapján igen balhés, erőszakos illetővé vált. Az az autó sem most tört össze először, mikor a múltkori esetet hallottam, abban reménykedtem, hogy nem fog megölni valakit az úton. Hát pedig de... Sajnálom, hogy megtörtént, hogy voltak utasok, de uram bocsá' legalább tényleg nem egy véletlenül arrajárót talált el szemből. Általa erre már többé nem kerülhet sor...

Mindamellett, hogy részvétem és jobbulást - nem értem az utasokat. Nem értem, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy nem köti be az övet, amikor beül a haverja mellé. A jobb-egyben ülőnek már soha sem lesz lehetősége, hogy bekösse magát legközelebb. A többiek remélem tanultak. Könnyen lehet, hogy senki sem halt volna meg, ha be lettek volna kötve.

Tegnap kétszer is jártam arrafelé: tök egyenes útszakaszon történt az eset. Az út szélén autósok álltak meg, és szálltak ki gyertyát gyújtani.

 

OFF

"drogdiscó": ez így szerintem demagóg hülyeség. Úgy gondolom, hogy a drog beszerezhetősége nem helyszínen, hanem kapcsolaton múlik. Több teljesen józan életű ismerősöm is jár ki oda - a társaság, a zene és a tánc miatt. Ennyi. Természetes persze, hogy - mint minden szórakozóhelyen - megjelennek idióták, de ettől még kár meggondolatlan kijelentéseket tenni. A Vaskapu sem volt egy késelőtanya, holott megtörtént, ami megtörtént...

Attól függetlenül, hogy engem totál hidegen hagy, szerintem igényes hely a táti úti, és szükség is van ilyenre. Talán tényleg az lenne a megoldás, hogy mindjárt a főútra kijövő emberkéket ellenőrizné a rendőrség.

2009. 07. 13. 10:19

A tanulási folyamat fontos része a szábálykövetés megtanulása. Az elején sokszor szükséges a külső kényszer, de a tanulás akkor lesz sikeres, ha belsővé válik. Ilyen pl. a kézmosás, köszönés.

Amíg egy jogosítvánnyal rendelkező, csak azért tartja be a szabályokat, mert ott a rendőr, addig nem volt sikeres a tanulás.

 

Facebook

2009. 07. 13. 9:44

Szerintem itt a „sokkmilliós autó" , „BMW"...stb. megközelítésnek nincs sok értelme...
Egy 10 éves felturbózott Renault Clio is tud lóerőben, sebességben annyit...
Itt nem ezen van a hangsúly...
Nyilván szülőként, ha van rá lehetőség inkább egy „nagy vasat„  adok( nék ) a gyerek alá...csak a biztonság okán is...és csak akkor, ha már van elég gyakorlata...

Másrészt egy 24 éves fiatal már felnőtt....és nem gyerek...

Pl. 1 M Ft-os autóvásárlás esetében inkább a „nagy" Volvo ( BMW ) felé mennék el, mint egy fiatalabb Marutti felé...
Már csak azt is figyelembe véve, hogy mi van akkor, ha más jön belém...
Persze egy 160 km/h-s ütközésnél semmi sem véd igazán...

Persze itt ez sem segített... kis autó - nagy autó...biztonsági öv nélkül mindkettőből kirepül az ember...legfeljebb a
„nagy autó" egy becsatolt öv esetében véd jobban...


Amíg nem voltak gyerekeim, addig imádtam a kisautókat ( kispolski-val kezdtem )...amióta viszont jóval többen lettünk, csak a nagy kocsikban hiszek...
És ez nem pénzkérdés...hiszen kisautót is lehet olyan áron venni, mint nagyot...
Tehát szerintem felesleges ezen ( BMW) a vonalon „ gondolkodni"...

A felelősség abban áll, hogy rá tudjuk -e kényszeríteni a vezetőt, hogy addig ne induljon el, amíg pl. az utasok be nem kapcsolták az övet...
Meg abban, hogy a bulik ( Disco-k ) esetében a szabályok ( öv, alkoholmentes vezetés, sebesség, stb ) betartása hatványozottan érvényes...
és nem érdemes az esetlegesen jókedvű utasok kedvéért bravúroskodni, vagánykodni...megmutatni, hogy mit is tud a kocsi/sofőr...

Az a baj, hogy egy ilyen sajnálatos eset után is viszonylag csak rövid ideig működnek a fenti óvintézkedések...
Lásd a táti út statisztikáit...

A rendőrség helyében én mindkét végpont felé erősen ellenőriznék...sőt már a parkolóból való kihajtásnál is...

 

2009. 07. 13. 7:22

Egyetértek veled. Jánossal csak annyiban vitatkoznék, hogy attól, hogy valaki X. éves, csak hivatalosan nagykorú és nem gyerek, agyilag még bőven lehet az.

 

A sokmilliós BMW-hez még annyit: a múlt héten volt egy riport a gyerekbalesetekről a rádióban. Ott hallottam egy olyan megdöbbentő dolgot, hogy volt olyan apuka, aki a 6 éves (!!!!!) gyerekének quad-ot vett ajándékba, "mert elvégzett egy tanintézményt". A gyerek az első útján nekiment a falnak, koponya- és gerincsérülést szenvedett. Nyilván apuka sem 24 éves volt, de hogy agyilag 6 éves, az biztos!!!