Szerintem a cél „lényegtelen”, mivel így működik a magyar „párt” gazdaság! Természetesen mindenki sejti, hogy miért nálunk a legdrágább pl.: az autópálya építés Európában. De ha már a nevezett „célt” el kell érni, akkor miért nem piacképes beruházással teszik azt. Vagy ha nincs szakértelem mögöttük, akkor miért jövedelemtermelő vállalkozásba kezdenek? Ezért írtam a díszburkolatot mint alternatívát, ott a megvalósítás után már nem kell szakértelem és pénzügyi forrás. Tehát nem viszi a pénzt, nem falja fel az önkormányzat forrásait.
A gazdaság felépítése véleményem szerint: multik, pártcégek vagy párt közelik és legvégül azok, akiknek gazdaságilag működtetniük kellene az országot, az egyre szűkebb valós KKV-k szektor. A legnagyobb problémát abban látom, hogy a pártcégek (szakmai tudás és minőség igénye nélkül) átvették a KKV szektor jelentős részét. A pártcégek csüngnek az államon vagy az önkormányzatokon (sokszor még a multikon is), a KKV szektorral szemben konkurenciát alkotva. Így kiszorítják a piacról azokat, akik nem pártkötődésűek. A verseny egyenlőtlen! Sokan ezt felismerték az elmúlt 20 évben és elkezdtek dörgölődni valamelyik párthoz. Innentől nem a tudás és a szakértelem lett a fő szempont, hanem a kapcsolat, a párthűség (és „talán” a visszaosztás). Azok a KKV-k tudták az elmúlt időszakot könnyebben átvészelni, akik egy multi farvizéhez tudtak sodródni, vagy külföldi piacot találtak maguknak. A 20 év bevett gyakorlata után a politikusok meg csodálkoznak, hogy az államadóságunk nő és külföld (IMF) finanszírozásra szorulunk. A multi természetesen a profitját kimenti, a pártcég természetesen „legálisan” elrejti, a megmaradt KKV-kat meg agyon adóztatja az állam (ha nem tudja kimenekíteni a pénzét külföldre). Ha KKV szakértelmet kiszorítják a piacról, az adózókat szorítják ki. Véleményem szerint itt tartunk.
Nehéz dolga lesz az új üzemeltetőnek, ha komolyan akarja működtetni ezt a létesítményt. Anno valós SWOT elemzés és üzleti terv szerintem nem készült. Ha készült volna, akkor neki sem álltak volna az építkezésnek. Én, ha ilyen befektetést, vagy üzemeltetést kezdeményeznék, akkor megnézném a szolgáltatás piacát. Ha országosan áttekintjük az aquaparkokat és az élményfürdőket, hatalmas konkurenciával találjuk szembe magunkat: http://www.termalfurdo.net/furdo/fedettmedence/igen , http://aquapark.lap.hu/magyar_aquaparkok_es_elmenyfurdok/13596914?abc, tehát nagyon nehéz ezzel az élményfürdővel idecsábítani vendégeket.
Láthatólag itt is a piacot akarták ráformálni az ötletre, úgy néz ki sikertelenül. Átgondolatlan és dilettáns volt ez a fürdőötlet. Mikor fognak szakmai döntések születni ebben az országban, ebben a városban? Ezeket a pénzeket miért nem díszburkolatokra költötték, pl.: Kis-Duna sétány, városközpont, Viziváros, Erzsébet park, Bazilika. Vagy homlokzat felújításra a főutakon és a centrumban. Így mi, esztergomiak is jobban éreznénk magunkat és nem lenne folyamatos fenntartási, üzemeltetési költsége az ilyen létesítményeinknek, mely folyamatosan csapolja a város kasszáját. Esztergom az elköltött milliárdokból egy ékszerdoboz lehetett volna….
A reptéri felvetésedre eszembe jutott, Szlovákia középső és keleti országrészeinek (Zsolna, Zólyom, Kassa, Eperjes, Révkomárom régióinak) bevonzásának lehetősége. Tényleg hihetetlen perspektívákat nyithatna meg egy fapados és a kereskedelmi reptérnek, mivel legközelebb Pozsonyban, Budapesten és Bécsben van repülőtér. De ehhez mind a 10-es út, mind Szlovákia észak-déli korridorának (Lengyel és Magyarország közötti gyorsforgalmú folyosónak) kiépítése hiányzik.
(Egyébként miért is nem épült meg ez a logisztikai folyosó idáig? Ez már nagypolitika! Geopolitikai és geostratégiai kérdéseket is érint, sem a nyugatnak, sem a keletnek nem érdeke a Balti-tengert összekötni Adriával és a Földközi-tengerrel. Nem nagyon akarják a világpolitikát uralók összekötni Skandináviát és Kis-Ázsiát. Így maradok a 10-es út fejlesztésénél, az elérhetőbb cél lehet….)
Kedves Iridium! Elsősorban nem neked szánom, csak itt jött szóba a 10-es út.
Eddig Esztergom nem tudta kihasználni Budapest közelségét és annak vásárlóerejét (ebbe a külföldiek vásárlóerejét is beleértettem). Amíg a 10-es út kérdését nem rendezik, addig városunk nem lesz Budapest északi kapuja. A 10-es út fejlesztésének elhanyagolása idáig blokkolta a régió fejlődését. Véleményem szerint ez a legnagyobb hibája, az elmúlt 22 év politikusi ténykedéseknek! Ha van gyorsforgalmú út, akkor Esztergomban van vásárlóerő, van gazdaság és van fejlődés. Én ezt tartom a legfontosabb kérdésnek és nem az ilyen, olyan városfejlesztési programokat! Mert ha Esztergom a 10-es út segítségével kinyílik, akkor jön a működő tőke és nem kell adóságba verni városunkat, a soha meg nem térülő dilettáns fejlesztésekkel. Természetesen a 10-es út mellett a Duna kereskedelmi és idegenforgalmi szerepét is fejleszteni kellene. Alapvetőleg hihetetlen jó adottsága van Esztergomnak, melyet még a politikusok sem tudnak szétverni, „csak” a fejlődésünket tudják évtizedekre gátolni.
Az a véleményem, hogy a 10-es út fejlesztésének hiánya és Budapest közelsége miatt, városunk idegenforgalom szemszögéből is speciális helyzetben van. Ráadásul a Duna-kanyar egy napos idegenforgalmi útvonala Budapest – Szentendre – Visegrád - (és utoljára) Esztergom. Ezen az útvonalon, egy napra túl sok a látnivaló és ha megcsúszik a kirándulás akkor legkevesebb idő Esztergomra jut. Ezenfelül, mivel utolsó látnivaló Esztergom, itt csapódik le a legkevesebb bevétel az idegenforgalomból. Tehát az egynapos túrizmusnál is, csak a 10-es út fejlesztésével tudnánk átterelni az idegenforgalmat Esztergom felé. Aki meg több napos belföldi túrizmust szeretne és további hotelberuházásba kezd, annak nagyon el kell találnia a célközönségét, mivel az ország legerősebb belföldi vásárlóerejét, Budapestet nagyrészt már a kezdeti pillanatban elveszette. Mivel fővárosunk 2 milliós lakosságának vásárlóereje túl közel van ahhoz, hogy Esztergomban egy teljes hétben gondolkodjon. Ráadásul hatalmas a régiós konkurencia. Ha csak egy hétvégét töltenek el egy hotelben ezek a vendégek, akkor a hotel alacsony kihasználtsága miatt fenntarthatóságával lesz probléma. Már többen nekem szegezték a kérdést, és Visegrád? Visegrád egyik legpatinásabb négy csillagos szállodája eladó, gazdasági problémákkal küzd. Véleményem szerint a nemrég megépülő hotel keresztbe húzta a fenntarthatóságát. Sok az eszkimó és kevés a fóka. Tehát erre a válaszom, hogy a folyamatosan zsugorodó piacból mindenki egyre nagyobb szeletet akar kihasítani, ebbe a piacba belépni most nagyon kockázatos.
Esztergomnak a külföldi turizmus szempontjából is elengedhetetlen lenne a 10-es út fejlesztése, már ha csak a transzfer idejét nézzük. Egyébként az meg nem normális, hogy a fővárostól 50 km-re fekvő Esztergomba, csak két óra alatt lehet eljutni egy nemzetközi repülőtértől (nem beszélve egy esetleges balesetről a 10-es úton). Nézzünk már körbe a világban, sokszor a nagyvárosoktól 30, 50 km-re fekszenek a repülőterek, hihetetlen profizmussal és infrastrukturális szervezéssel oldják meg a transzfert! Van kapcsolatom egy befektetői körrel, kik pont a külföldi vendégek transzferidejének lecsökkentése miatt vettek a reptértől 5 km-re egy fejlesztési területet. Szerintem Esztergomban van potenciál a külföldi vásárlóerő idecsábítására, de ahhoz előbb az útfejlesztésnek kell megtörténnie és csak az után lehet minőséget teremteni, a profi szolgáltatásokhoz (pl.: egészségügyi szolgáltatásokkal).
Természetesen mindenki örülne városunkban szép és jól prosperáló hotelnek. Sok olyan hangot hallottam az előző városvezetéstől, hogy minden gazdasági érvtől függetlenül Esztergomnak kell egy minőségi szálloda (egyébként ezeket a véleményeket azért sem értem, mivel nekünk már van egy négycsillagos Hotel Bellevue-k. http://www.bellevuehotel.hu/). Megértettem a fürdő melletti hotel beruházás gondolatmenetét: a város tulajdonában lévő telekre építették, tehát pénzbe nem került a telek. Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósulna meg. Továbbá wellness részleget sem kellene építeniük, mivel összekötnék a sokmilliárdért megépült városi fürdő épületével és így a legdrágább beruházási összeget is megspórolnák. (De véleményem szerint egy kicsit elszámították magukat. Ha csak 60 szobával - 2 fő/szobával - számolok és átlagosan 50%-os kihasználtsággal, akkor ez a naponta ~ 60 főt jelent, a fürdőnk szűk wellness részlegét teljesen telítené. Mi lenne akkor azokkal a helyi, vagy távolból egy napra idelátogató vendégekkel, ők hova fognak beférni? Tehát a városi tulajdonú élményfürdőt bővíteni kellene, hogy a wellness zsúfoltságát csökkentsék. Persze lehetőleg úgy, hogy a hotel vendégeit elszeparálják a fürdő vendégeitől. Mert ha valaki a hotel éjszakákért fizet, az már nem szeretne közösködni a kinti nagyközönséggel. És a nagy kérdés az, hogy ki is finanszírozná majd ezt a bővítést?) Ráadásul a hotel működtetéséhez is profi piackutatás és üzleti terveket kellene előkészíteni. Láthatjuk a mélygarázsnál, vagy az élményfürdőnél, hogy ha nem körültekintő egy beruházás, akkor annak milyen iszonyú költségei vannak és működésképtelen lehet. Természetesen mindent meg lehet építeni, de egy ilyen jövedelemtermelő beruházásnál a jövőbeli működtetésre, finanszírozására is gondolni kell.
De igazi vásárlóerőt, piacot és fejlődést a 10-es út fejlesztése hozhat városunknak!
„Felesleges az elővásárlási jogból nagyobb "mumust" gyártani, mint ami. Osztatlan közös tulajdon esetén is létezik ilyen jog a tulajdonosi kör javára, ahol a vevő szintén hoppon maradhat.”
Tehát összehasonlítottad a két teljesen más jogügyletet!
Kedves Zoee, kérlek ne fárassz már tovább a félreértelmezett gondolataiddal! Te komolyan ennyire nem érted miről írok és egy újabb butasággal spékeled meg? (Talán újabb témaelterelés miatt....):
„Örvendetes viszont az a fejlődés, hogy végül képes voltál itt igazat adni magadon kívül másnak is valamiben, de akkor talán azt az előző tévedésedet is beismerhetnéd, hogy elővásárlási jogbejegyzés esetén a vevő által adásvételi szerződésre kifizetett összeg elveszhet. Ez nem igaz, mivel azt jogszerűen”
Aranyos vagy, de én az adásvételi szerződésről írtam és nem az ingatlan eladásának összegéről. Tudod kedves Zoee, az adásvételi szerződéseket is pénzért készítik el az ügyvédek, akármennyire is meglepő ez számodra. Sajnos ezért is fizetnie kell egy vevőnek, ha már dolgozott vele az ügyvéd.
Zoee, annyira jellemző egyes politikai körök stílusára ez a technika, amit itt művelsz! Továbbra is az a véleményem, hogy minden csúsztatásod és összemosásod téged minősít. A folyamatosan személyeskedő és alaptalanul rágalmazó hozzászólásaidhoz, továbbá nem kívánok hozzászólni!
A földesurad szolgálatához, mely már nehéz kenyér lehet számodra, további kitartást kívánok!
Szerintem a cél „lényegtelen”, mivel így működik a magyar „párt” gazdaság! Természetesen mindenki sejti, hogy miért nálunk a legdrágább pl.: az autópálya építés Európában. De ha már a nevezett „célt” el kell érni, akkor miért nem piacképes beruházással teszik azt. Vagy ha nincs szakértelem mögöttük, akkor miért jövedelemtermelő vállalkozásba kezdenek? Ezért írtam a díszburkolatot mint alternatívát, ott a megvalósítás után már nem kell szakértelem és pénzügyi forrás. Tehát nem viszi a pénzt, nem falja fel az önkormányzat forrásait.
A gazdaság felépítése véleményem szerint: multik, pártcégek vagy párt közelik és legvégül azok, akiknek gazdaságilag működtetniük kellene az országot, az egyre szűkebb valós KKV-k szektor. A legnagyobb problémát abban látom, hogy a pártcégek (szakmai tudás és minőség igénye nélkül) átvették a KKV szektor jelentős részét. A pártcégek csüngnek az államon vagy az önkormányzatokon (sokszor még a multikon is), a KKV szektorral szemben konkurenciát alkotva. Így kiszorítják a piacról azokat, akik nem pártkötődésűek. A verseny egyenlőtlen! Sokan ezt felismerték az elmúlt 20 évben és elkezdtek dörgölődni valamelyik párthoz. Innentől nem a tudás és a szakértelem lett a fő szempont, hanem a kapcsolat, a párthűség (és „talán” a visszaosztás). Azok a KKV-k tudták az elmúlt időszakot könnyebben átvészelni, akik egy multi farvizéhez tudtak sodródni, vagy külföldi piacot találtak maguknak. A 20 év bevett gyakorlata után a politikusok meg csodálkoznak, hogy az államadóságunk nő és külföld (IMF) finanszírozásra szorulunk. A multi természetesen a profitját kimenti, a pártcég természetesen „legálisan” elrejti, a megmaradt KKV-kat meg agyon adóztatja az állam (ha nem tudja kimenekíteni a pénzét külföldre). Ha KKV szakértelmet kiszorítják a piacról, az adózókat szorítják ki. Véleményem szerint itt tartunk.
Nehéz dolga lesz az új üzemeltetőnek, ha komolyan akarja működtetni ezt a létesítményt. Anno valós SWOT elemzés és üzleti terv szerintem nem készült. Ha készült volna, akkor neki sem álltak volna az építkezésnek. Én, ha ilyen befektetést, vagy üzemeltetést kezdeményeznék, akkor megnézném a szolgáltatás piacát. Ha országosan áttekintjük az aquaparkokat és az élményfürdőket, hatalmas konkurenciával találjuk szembe magunkat: http://www.termalfurdo.net/furdo/fedettmedence/igen , http://aquapark.lap.hu/magyar_aquaparkok_es_elmenyfurdok/13596914?abc, tehát nagyon nehéz ezzel az élményfürdővel idecsábítani vendégeket.
De ha szűkebb régiónkat vesszük, akkor is nehéz a dolgunk, hisz 100 km-es körzetben rengeteg aquaparkot és termálfürdőt számoltam össze, Pl.: Tatabánya: http://www.gyemantfurdo.hu/cikkek/kepriportok.html?id=&h=0, Győr: http://www.rabaquelle.hu/ , Párkány: http://vadas.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=181 , Mogyoród: http://www.aquarena.hu/site.cgi?/a/rovat/id/kepek, Budapest: http://www.aqua-world.hu/ , Komárom: http://www.komthermal.hu/index.html. Lepencei strand is konkurenciát jelenthet még a jövőben.
Láthatólag itt is a piacot akarták ráformálni az ötletre, úgy néz ki sikertelenül. Átgondolatlan és dilettáns volt ez a fürdőötlet. Mikor fognak szakmai döntések születni ebben az országban, ebben a városban? Ezeket a pénzeket miért nem díszburkolatokra költötték, pl.: Kis-Duna sétány, városközpont, Viziváros, Erzsébet park, Bazilika. Vagy homlokzat felújításra a főutakon és a centrumban. Így mi, esztergomiak is jobban éreznénk magunkat és nem lenne folyamatos fenntartási, üzemeltetési költsége az ilyen létesítményeinknek, mely folyamatosan csapolja a város kasszáját. Esztergom az elköltött milliárdokból egy ékszerdoboz lehetett volna….
De ha már mindenféleképen fürdőt akartunk, akkor miért ugyanolyat mint a konkurenciáké? Pl.: egy japán ötlet: http://www.utimagazin.hu/cikk/80347643/A_vil%C3%A1g_legnagyobb_fedett_v%C3%ADzi_parkja:_Seagaia_Ocean_Dome,_Miyazaki
Kíváncsi vagyok, hogy az új üzemeltető mit tud kihozni ebből az elhibázott beruházásból?
A reptéri felvetésedre eszembe jutott, Szlovákia középső és keleti országrészeinek (Zsolna, Zólyom, Kassa, Eperjes, Révkomárom régióinak) bevonzásának lehetősége. Tényleg hihetetlen perspektívákat nyithatna meg egy fapados és a kereskedelmi reptérnek, mivel legközelebb Pozsonyban, Budapesten és Bécsben van repülőtér. De ehhez mind a 10-es út, mind Szlovákia észak-déli korridorának (Lengyel és Magyarország közötti gyorsforgalmú folyosónak) kiépítése hiányzik.
(Egyébként miért is nem épült meg ez a logisztikai folyosó idáig? Ez már nagypolitika! Geopolitikai és geostratégiai kérdéseket is érint, sem a nyugatnak, sem a keletnek nem érdeke a Balti-tengert összekötni Adriával és a Földközi-tengerrel. Nem nagyon akarják a világpolitikát uralók összekötni Skandináviát és Kis-Ázsiát. Így maradok a 10-es út fejlesztésénél, az elérhetőbb cél lehet….)
Kedves Iridium! Elsősorban nem neked szánom, csak itt jött szóba a 10-es út.
Eddig Esztergom nem tudta kihasználni Budapest közelségét és annak vásárlóerejét (ebbe a külföldiek vásárlóerejét is beleértettem). Amíg a 10-es út kérdését nem rendezik, addig városunk nem lesz Budapest északi kapuja. A 10-es út fejlesztésének elhanyagolása idáig blokkolta a régió fejlődését. Véleményem szerint ez a legnagyobb hibája, az elmúlt 22 év politikusi ténykedéseknek! Ha van gyorsforgalmú út, akkor Esztergomban van vásárlóerő, van gazdaság és van fejlődés. Én ezt tartom a legfontosabb kérdésnek és nem az ilyen, olyan városfejlesztési programokat! Mert ha Esztergom a 10-es út segítségével kinyílik, akkor jön a működő tőke és nem kell adóságba verni városunkat, a soha meg nem térülő dilettáns fejlesztésekkel. Természetesen a 10-es út mellett a Duna kereskedelmi és idegenforgalmi szerepét is fejleszteni kellene. Alapvetőleg hihetetlen jó adottsága van Esztergomnak, melyet még a politikusok sem tudnak szétverni, „csak” a fejlődésünket tudják évtizedekre gátolni.
Az a véleményem, hogy a 10-es út fejlesztésének hiánya és Budapest közelsége miatt, városunk idegenforgalom szemszögéből is speciális helyzetben van. Ráadásul a Duna-kanyar egy napos idegenforgalmi útvonala Budapest – Szentendre – Visegrád - (és utoljára) Esztergom. Ezen az útvonalon, egy napra túl sok a látnivaló és ha megcsúszik a kirándulás akkor legkevesebb idő Esztergomra jut. Ezenfelül, mivel utolsó látnivaló Esztergom, itt csapódik le a legkevesebb bevétel az idegenforgalomból. Tehát az egynapos túrizmusnál is, csak a 10-es út fejlesztésével tudnánk átterelni az idegenforgalmat Esztergom felé. Aki meg több napos belföldi túrizmust szeretne és további hotelberuházásba kezd, annak nagyon el kell találnia a célközönségét, mivel az ország legerősebb belföldi vásárlóerejét, Budapestet nagyrészt már a kezdeti pillanatban elveszette. Mivel fővárosunk 2 milliós lakosságának vásárlóereje túl közel van ahhoz, hogy Esztergomban egy teljes hétben gondolkodjon. Ráadásul hatalmas a régiós konkurencia. Ha csak egy hétvégét töltenek el egy hotelben ezek a vendégek, akkor a hotel alacsony kihasználtsága miatt fenntarthatóságával lesz probléma. Már többen nekem szegezték a kérdést, és Visegrád? Visegrád egyik legpatinásabb négy csillagos szállodája eladó, gazdasági problémákkal küzd. Véleményem szerint a nemrég megépülő hotel keresztbe húzta a fenntarthatóságát. Sok az eszkimó és kevés a fóka. Tehát erre a válaszom, hogy a folyamatosan zsugorodó piacból mindenki egyre nagyobb szeletet akar kihasítani, ebbe a piacba belépni most nagyon kockázatos.
Esztergomnak a külföldi turizmus szempontjából is elengedhetetlen lenne a 10-es út fejlesztése, már ha csak a transzfer idejét nézzük. Egyébként az meg nem normális, hogy a fővárostól 50 km-re fekvő Esztergomba, csak két óra alatt lehet eljutni egy nemzetközi repülőtértől (nem beszélve egy esetleges balesetről a 10-es úton). Nézzünk már körbe a világban, sokszor a nagyvárosoktól 30, 50 km-re fekszenek a repülőterek, hihetetlen profizmussal és infrastrukturális szervezéssel oldják meg a transzfert! Van kapcsolatom egy befektetői körrel, kik pont a külföldi vendégek transzferidejének lecsökkentése miatt vettek a reptértől 5 km-re egy fejlesztési területet. Szerintem Esztergomban van potenciál a külföldi vásárlóerő idecsábítására, de ahhoz előbb az útfejlesztésnek kell megtörténnie és csak az után lehet minőséget teremteni, a profi szolgáltatásokhoz (pl.: egészségügyi szolgáltatásokkal).
Természetesen mindenki örülne városunkban szép és jól prosperáló hotelnek. Sok olyan hangot hallottam az előző városvezetéstől, hogy minden gazdasági érvtől függetlenül Esztergomnak kell egy minőségi szálloda (egyébként ezeket a véleményeket azért sem értem, mivel nekünk már van egy négycsillagos Hotel Bellevue-k. http://www.bellevuehotel.hu/). Megértettem a fürdő melletti hotel beruházás gondolatmenetét: a város tulajdonában lévő telekre építették, tehát pénzbe nem került a telek. Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósulna meg. Továbbá wellness részleget sem kellene építeniük, mivel összekötnék a sokmilliárdért megépült városi fürdő épületével és így a legdrágább beruházási összeget is megspórolnák. (De véleményem szerint egy kicsit elszámították magukat. Ha csak 60 szobával - 2 fő/szobával - számolok és átlagosan 50%-os kihasználtsággal, akkor ez a naponta ~ 60 főt jelent, a fürdőnk szűk wellness részlegét teljesen telítené. Mi lenne akkor azokkal a helyi, vagy távolból egy napra idelátogató vendégekkel, ők hova fognak beférni? Tehát a városi tulajdonú élményfürdőt bővíteni kellene, hogy a wellness zsúfoltságát csökkentsék. Persze lehetőleg úgy, hogy a hotel vendégeit elszeparálják a fürdő vendégeitől. Mert ha valaki a hotel éjszakákért fizet, az már nem szeretne közösködni a kinti nagyközönséggel. És a nagy kérdés az, hogy ki is finanszírozná majd ezt a bővítést?) Ráadásul a hotel működtetéséhez is profi piackutatás és üzleti terveket kellene előkészíteni. Láthatjuk a mélygarázsnál, vagy az élményfürdőnél, hogy ha nem körültekintő egy beruházás, akkor annak milyen iszonyú költségei vannak és működésképtelen lehet. Természetesen mindent meg lehet építeni, de egy ilyen jövedelemtermelő beruházásnál a jövőbeli működtetésre, finanszírozására is gondolni kell.
De igazi vásárlóerőt, piacot és fejlődést a 10-es út fejlesztése hozhat városunknak!
Kedves Zoee!
Ezt írtad és fújtad fel:
„Felesleges az elővásárlási jogból nagyobb "mumust" gyártani, mint ami. Osztatlan közös tulajdon esetén is létezik ilyen jog a tulajdonosi kör javára, ahol a vevő szintén hoppon maradhat.”
Tehát összehasonlítottad a két teljesen más jogügyletet!
Kedves Zoee, kérlek ne fárassz már tovább a félreértelmezett gondolataiddal! Te komolyan ennyire nem érted miről írok és egy újabb butasággal spékeled meg? (Talán újabb témaelterelés miatt....):
„Örvendetes viszont az a fejlődés, hogy végül képes voltál itt igazat adni magadon kívül másnak is valamiben, de akkor talán azt az előző tévedésedet is beismerhetnéd, hogy elővásárlási jogbejegyzés esetén a vevő által adásvételi szerződésre kifizetett összeg elveszhet. Ez nem igaz, mivel azt jogszerűen”
Aranyos vagy, de én az adásvételi szerződésről írtam és nem az ingatlan eladásának összegéről. Tudod kedves Zoee, az adásvételi szerződéseket is pénzért készítik el az ügyvédek, akármennyire is meglepő ez számodra. Sajnos ezért is fizetnie kell egy vevőnek, ha már dolgozott vele az ügyvéd.
Zoee, annyira jellemző egyes politikai körök stílusára ez a technika, amit itt művelsz! Továbbra is az a véleményem, hogy minden csúsztatásod és összemosásod téged minősít. A folyamatosan személyeskedő és alaptalanul rágalmazó hozzászólásaidhoz, továbbá nem kívánok hozzászólni!
A földesurad szolgálatához, mely már nehéz kenyér lehet számodra, további kitartást kívánok!