Lehet, hogy ez most furán hangzik neked, de nagy rajongója voltam a waldorfnak 99-ben, és utána is még jó ideig. Nem is értettem, hogy lehet az, hogy valakinek ez nem tetszik. Bécsben napi kétszer bejártam egy waldorf iskolába 2000-ben, majd 2002-ben Brightonban úgy találtam baby-sitteri állást, hogy hirdetést küldtem borítékban az ottani waldorf iskolának, hogy legyenek szívesek kitenni a faliújságukra. Így keresett meg egy anyuka e-mail-ben. Tehát ott is bejártam a waldorfba. Amikor szakdolgozatot írtam, Solymáron látogattam euritmia órákat.
Kb. tíz évvel ezek után kezdtem olvasni az iskolákról és Steinerről a neten, már akkor ledöbbentem, azon, amit olvastam. Elég a Wikipédián elolvasni, hogy mi is az az antropozófia. Most pedig már végképp rengeteg információ van neten. De neked nem fontos az internettel törődnöd. Velem sem :)
Vekerdyvel sem, ő is Ahrimant és a karmát emlegeti.
Ajánlom 12:45 perctől a "Lila köd" című részt, de az is tanulságos, ahogy a legvégén az Apokalipszisről beszél Vekerdy:
"S lehet, hogy újat mondok, de ma egyetlen waldorfos tanár sem veri fejesvonalzóval a gyereket, ha az bal kézzel rajzol, ír. Nem tudom, melyik iskolatípus (waldorf v. közoktatás) váltott először ebben a kérdésben, nem vagyok oktatáskutató, de az, hogy ilyesmit állítasz annélkül, hogy először körülnéznél egy működő iskolában, nos ez sokat elárul..."
Ne haragudj, de mit állítottam én? - "ilyesmit állítasz" - mondod... A vonalzós dolgot te magad vizionáltad.
Én is elképzelhetetlennek tartottam, hogy egyáltalán még téma a bakezesség, mégis cikkeznek külföldön erről a waldorf kapcsán. Két írást linkelek. Az egyik egy új-zélandi botrány kapcsán született (2014), a másik egy Waldorf iskola honlapján 2006-ban megjelentetett cikk arról, hogy miket nyilatkozott Rudolf Steiner annak idején a balkezességgel kapcsolatban. (Nálam is az lenne logikus, hogy ki a fenét érdekel, hogy mit mondott száz éve Steiner... pl. a bakezességről.) De a Waldorfban ma is minden arról szól, hogy Steiner mit talált ki és mondott száz éve! Pl. kötelező az euritmia elsőtől tizenkettedikig. Vajon miért? stb. Előbb-utóbb Ahriman nevével is találkozni fogsz, nemcsak Steinerével.
Galsai Zsolt Waldorf diákból lett Waldorf tanárról készült négy perces videóval búcsúzom.
Többféleképpen értelmezhető ez is. Megnyerő fiatalemberről van szó.
A Waldorf Pedagógiai Intézeben végre megértette, hogy mi miért történt vele gyerekkorában úgy, ahogy. (?) Hurrá! :)
Továbbá beszél bizonyos harcról is. Harcról a külvilággal. Ez is érdekes.
https://www.youtube.com/watch?v=hotqUBYGJes
Lehet, hogy ez most furán hangzik neked, de nagy rajongója voltam a waldorfnak 99-ben, és utána is még jó ideig. Nem is értettem, hogy lehet az, hogy valakinek ez nem tetszik. Bécsben napi kétszer bejártam egy waldorf iskolába 2000-ben, majd 2002-ben Brightonban úgy találtam baby-sitteri állást, hogy hirdetést küldtem borítékban az ottani waldorf iskolának, hogy legyenek szívesek kitenni a faliújságukra. Így keresett meg egy anyuka e-mail-ben. Tehát ott is bejártam a waldorfba. Amikor szakdolgozatot írtam, Solymáron látogattam euritmia órákat.
Kb. tíz évvel ezek után kezdtem olvasni az iskolákról és Steinerről a neten, már akkor ledöbbentem, azon, amit olvastam. Elég a Wikipédián elolvasni, hogy mi is az az antropozófia. Most pedig már végképp rengeteg információ van neten. De neked nem fontos az internettel törődnöd. Velem sem :)
Vekerdyvel sem, ő is Ahrimant és a karmát emlegeti.
Ajánlom 12:45 perctől a "Lila köd" című részt, de az is tanulságos, ahogy a legvégén az Apokalipszisről beszél Vekerdy:
https://vimeo.com/74148510
Mármint nem Neked ajánlom, hanem az érdeklődőknek.
Tokod egy aranyos falu egyébként, talán kellmesebb is, mint Esztergom-kertváros.
"S lehet, hogy újat mondok, de ma egyetlen waldorfos tanár sem veri fejesvonalzóval a gyereket, ha az bal kézzel rajzol, ír. Nem tudom, melyik iskolatípus (waldorf v. közoktatás) váltott először ebben a kérdésben, nem vagyok oktatáskutató, de az, hogy ilyesmit állítasz annélkül, hogy először körülnéznél egy működő iskolában, nos ez sokat elárul..."
Ne haragudj, de mit állítottam én? - "ilyesmit állítasz" - mondod... A vonalzós dolgot te magad vizionáltad.
Én is elképzelhetetlennek tartottam, hogy egyáltalán még téma a bakezesség, mégis cikkeznek külföldön erről a waldorf kapcsán. Két írást linkelek. Az egyik egy új-zélandi botrány kapcsán született (2014), a másik egy Waldorf iskola honlapján 2006-ban megjelentetett cikk arról, hogy miket nyilatkozott Rudolf Steiner annak idején a balkezességgel kapcsolatban. (Nálam is az lenne logikus, hogy ki a fenét érdekel, hogy mit mondott száz éve Steiner... pl. a bakezességről.) De a Waldorfban ma is minden arról szól, hogy Steiner mit talált ki és mondott száz éve! Pl. kötelező az euritmia elsőtől tizenkettedikig. Vajon miért? stb. Előbb-utóbb Ahriman nevével is találkozni fogsz, nemcsak Steinerével.
http://www.listener.co.nz/current-affairs/education/fairy-tale-fallout/
http://www.waldorflibrary.org/images/stories/articles/RB12_1hinds.pdf
Itt legalább van tankönyv, beszélgethesz a könyv alapján a gyerekkel otthon, ha valamit fontosnak tartasz neki elmondani.
A Waldorfban nincs tankönyv, fogalma sincs a szülőnek, hogy mi zajlik az órán.
Van, akinek a testnevelés (vagy annak hiánya?) a fontos, van akinek a történelem, megint másnak az euritmia...
Engem pont a történelem tantárgy érdekelt a legkevésbé. A Waldorf is inkább a művészetekkel operál. Szimbolikus történetekkel, stb.
Euritmia órára minket még szerencsére nem kötelezett senki :)
Azt hiszem, a magam részéről befejeztem, eleget beszéltem már így is.
Üdv!
Kedves strazsa!
Mondana pár példát arra, hogy a közokatás a "liberalizmust és materializmust támogatja és hirdeti"?
Hogyan? Mire gondol?
Előre is köszönöm.
Azt hittem, hogy a hittan vagy erkölcstan órákkal van gondja, de nem :)
Nem tudom, melyikünk van jobban elszállva :)
Üdv!